Strona techniczna BMW S1000RR – model 2015
Silnik
Nowy silnik osiąga teraz 199KM (146kW) przy 13,500 obr./min., co oznacza wzrost o 6KM w stosunku do poprzedniej jednostki. Maksymalny moment obrotowy wzrósł zaledwie symbolicznie z 112 do 113 Nm osiąganych przy 10,500 obr./min. Zwiększono jednak zakres, w którym jednostka zapewnia wartości momentu zbliżone do maksymalnej – już przy 9,500 osiągamy 112Nm, a przy 12000 obr./min. ciągle mamy 113Nm do dyspozycji. Maksymalna prędkość obrotowa silnika nie została zmieniona (14,200 obr./min.). Lepsze osiągi zawdzięczamy modyfikacjom głowicy, nowej geometrii zaworów ssących, większemu airboxowi oraz pełnemu fly-by-wire.
Podwozie
Motocykl udało się odchudzić o 4kg. Obecnie, ze zbiornikiem paliwa zatankowanym pod korek oraz z systemem ABS-u, nowy S1000RR waży 204kg. W największym stopniu przyczynił się do tego nowy układ wydechowy – o 3kg lżejszy od poprzednika. Rama otrzymała lżejszą część tylnej konstrukcji – silnik został nachylony do przodu pod kątem 32 stopni. Nachylenie kąta główki ramy wzrosło o 0.5 stopnia do 66.5. Mocowanie wahacza obniżono o 3mm, a rozstaw osi wydłużono o 15mm do 1,432mm. Szerokość kierownicy została zwiększona o 5mm z każdej strony. Nowa rama i zwiększone możliwości regulacji zawieszenia miały na celu zwiększenie wyczucia przedniego koła motocykla.
CO MÓWI PRODUCENT
„Podczas codziennej jazdy, dynamicznego pokonywania podmiejskich zakrętów czy na torze – nowy S1000RR dominuje w każdym aspekcie.”
CO MY MÓWIMY
Nie mieliśmy jeszcze szansy jeździć na podmiejskich zakrętach, ale BMW to jedyny producent, który mówi mniej, a dostarcza więcej. S1000RR jest wyjątkowe.
POZYCJA/KOMFORT
Poprzedni model S1000RR należał do jednego z najwygodniejszych drogowych superbików. Jeżeli nie mieścisz się na RSV4, to S1000RR będzie Twoim zbawieniem.
JAKOŚĆ WYKONANIA
Brak jakichkolwiek negatywnych uwag. Kiedy przyglądasz się nowemu BMW masz ochotę przenieść się za Odrę i zmienić obywatelstwo. Niemcy mogą być dumni.
NIE DAJ SIĘ NABRAĆ
Że do analizy telemetrii (oferowanej opcjonalnie) potrzebujesz tabunu specjalistów. To nie jest chirurgia mózgu. Każdy sobie z tym poradzi, jeżeli będzie chciał.
ZA, A NAWET PRZECIW
+ elektronika, moc silnika, telemetria, wszystko
– brak rządowego programu dofinansowania zakupu S1000RR
Dane techniczne
Silnik
Typ 999cc, 4 cylindry w rzędzie
Śred. x skok. 80mm x 49.7 mm
Stop. sprężania 13:1
Zasilanie paliwem elektroniczny wtrysk
Moc maks. 199KM@ 13,500
Maks moment. 113Nm@ 10,500
PODWOZIE
Rama aluminiowa
Zawieszenie przód: śrd. 46mm, pełna regulacja
Zawieszenie tył: amort. centralny
Hamulec przód: 4 tłoczki, tarcze 320mm, ABS
Hamulec tył: tarcza 220mm, 1 tłoczek ABS
WYMIARY
Rozstaw osi: 1438mm
Wysokość siodła: 815mm
Masa sucha: 199kg (z pełnym bakiem)
Pojemność zbiornika paliwa: 17.5L