Nieudany 12 o’clock Villopoto podczas MXGP Trydentu

- Eliasz Davidson

Wygląda na to, że fura po prostu poniosła Ryana podczas jego pierwszego Grand Prix w Europie.

Debiut w motocrossowych Mistrzostwach Świata okazuje się nie być tak kolorowy, jak wyobrażał sobie to Ryan Villopoto. Zawodnik Monster Energy Kawasaki zapowiadał walkę o tytuł w klasie MXGP, a póki co tylko raz zdołał stanąć na podium (co prawda na najwyższym stopniu) i rywale powoli zaczynają mu uciekać. Szczególnie pechowy dla Amerykanina okazał się pierwszy przystanek Mistrzostw Świata we włoskim Arco di Trento, gdzie w drugim wyścigu 4-krotny mistrz AMA Supercrossu zaliczył potężny upadek.

Ryan znany jest ze swojego unikalnego stylu, z jazdy na tyle motocykla z przednim kołem w górze oraz z szukania optymalnych, ale równocześnie niezwykle oryginalnych linii. Na dobrze znanych mu torach w USA ta technika sprawdza się doskonale, ale na twardej trasie w Trydencie okazała się nieco mniej efektywna, a dużo bardziej efektowna.

Villopoto podczas walki w drugim wyścigu o trzecią pozycję z Clementem Desalle zaliczył spektakularnego 12 o’clocka z lądowaniem na plecach po tym, jak jego Kawasaki złapało trakcję. Ryanowi na szczęście nic się nie stało, ale upadek kosztował go sporo punktów i spadek na 6. pozycję w „generalce”. Wygląda na to, że walka o tytuł może rozstrzygnąć się między Tonym Cairoli, Maxem Nagl, a Clementem Desalle, jeżeli RV szybko nie złapie wiatru w żagle i nie wygra kilku przystanków. Na prowadzeniu z czerwoną tablicą lidera utrzymuje się Desalle, ale Nagl z trzema wygranymi GP i Cairoli z jednym triumfem ostro depczą mu po piętach…

Na deser jeszcze seria ujęć „klatka po klatce” od Vurbmoto z upadku Ryana :

1


2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl