Jeffrey Herlings przeklina na wizji – grzywna od KTM

- Piotr Jędrzejak

Wypychanie innych zawodników, bójki i przeklinanie w wywiadzie na żywo to niezbyt dobry obraz kierowcy fabrycznego.

KTM wystosował karę dla jednego ze swoich głównych zawodników w Mistrzostwach Świata Motocross. Powodem były nieokreślone dokładnie „pewne problemy z zachowaniem się” Jeffreya Herlingsa. Grzywna to 3000 euro i biorąc pod uwagę fakt, że jest on kierowcą fabrycznym, kara ma charakter zdecydowanie bardziej ideologiczny, niż materialny.

Holender jest aktualnie liderem klasyfikacji MX2, a mówi się, że powody ukarania Herlingsa są dwa. Pierwszy z nich to incydent z Aranaudem Tonusem we Francuskiej rundzie – Jeffrey wypchnął go na zewnętrzną, powodując wypadek. Plotki mówią również o bójce tych dwóch panów w padoku po rundzie w Portugalii. Herlings podobno spotyka się z siostrą Tonusa, więc sprawa robi się bardziej personalna.

Wypadek we Francji:

Na tej samej rundzie w Portugali, Holender zrzucił również bombę, jaką był wywiad tuż po wyścigu. Użył tam całkiem niecenzuralnych słów i „ostrzegł” Mela Pococka za blokowanie go. Zobaczcie:

KTM ukarał Herlingsa grzywną 3000 euro, tak komentując całą sprawę: „O ile zachowanie Jeffreya było niedopuszczalne, to rozumiemy, że był wtedy pod presją i mamy nadzieję, że będzie to dla niego ważna lekcja, która pomoże w jego przyszłości kierowcy fabrycznego.”

Jeffrey Herlings: „Zdaję sobie sprawę, że moje zachowanie wykroczyło poza normę i akceptuję karę. Muszę pamiętać, że pełnię też rolę modela dla ambitnych, młodych zawodników i powinienem zachowywać się w taki sposób, aby szanowali mnie jako osobę oraz jako sportowca. Z tego powodu poprosiłem KTMa o przekazanie mojej grzywny na odpowiednią fundację dla dzieci.”

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl