Dakar 2017: Smak ekstremalnej przygody!

- MotoRmania

23. listopada rano organizatorzy Rajdu Dakar zaprezentowali szczegółową trasę, a także program sportowy edycji 2017, która odbędzie się w dniach 2 – 4 stycznia na terytorium Paragwaju, Boliwii i Argentyny. Na uczestników czeka niemal 9 000 km dróg, górskich duktów i wydm, a trudności przyszłorocznej przygody dopełnia tydzień zaplanowany w bardzo wysokich górach.

informacja prasowa

Najważniejsze punkty

– Nieprzewidywalna pogoda, ogromne różnice wysokości nad poziomem morza i zmienny charakter tras – Marc Coma przedstawia Dakar 2017 jako najtrudniejszy w historii w Ameryce Południowej.

– Umiejętności nawigacyjne będą miały wielkie znaczenie po wprowadzeniu zmian regulaminowych dotyczących używania GPS: mniej wskazówek, więcej intuicji.

– Pojazdy zespołów europejskich odbędą badanie kontrolne w dniach 24 – 25 listopada w Le Havre, po czym odbędą podróż przez Atlantyk.

Trasa Rajdu Dakar 2017:

„W przyszłym roku Dakar odwiedzi 29. kraj w swej historii, Paragwaj, gdzie czeka nas <Una Fiesta Fenomenal>” – powiedział z entuzjazmem Etienne Lavigne, otwierając prezentację Rajdu Dakar 2017, a dyrektor sportowy Marc Coma obiecał wszystkim poszukiwaczom przygody najtrudniejszą edycję w historii rajdów w Ameryce Południowej.

To będzie Dakar kontrastów. Zawodnicy wystartują w tropikalnym upale Asuncion, gdzie upały przekraczają 40 stopni, by kilka dni później zmierzyć się z temperaturami ujemnymi! Tak znaczne różnice temperatur będą w dużej mierzej skutkiem wysokości sięgających niemal 5 000 m n.p.m. Po kilku wizytach w rejonie Uyuni począwszy od roku 2014, tym razem zawodnicy będą mieli okazję zasmakować uroków Boliwii. Przez cały tydzień łącznie z dniem przerwy w La Paz, uczestnicy Dakaru będą przebywać w wysokich górach. Umiejętność radzenia sobie ze zmianami klimatu może być kluczem do sukcesu. Ale o zwycięstwie decydować będzie jak zawsze zespół czynników: umiejętności nawigacyjne, szczególnie ważne w tej edycji po wprowadzeniu zmian regulaminowych, wytrwałość i regularność, które będą poddane ciężkiej próbie na sześciu odcinkach o długości ponad 400 km, a także na wydmach i piaszczystych fragmentach trasy, zwłaszcza tych nieznanych do tej pory i na odcinku “Super Belen”, na trzy dni przed metą w Buenos Aires.

W kategorii motocykli faworytem będzie Toby Price na KTM, ale niedawni debiutanci – Kevin Benavides (Honda) czy Adrien van Beveren (Yamaha) imponowali doskonałą formą w ciągu sezonu. W klasie samochodów “dream team” Peugeot będzie należał do grona kandydatów do zwycięstwa, ale aby walczyć z Peterhanselem, Loebem, Sainzem czy Despres, Toyota znacząco wzmocniła swój skład. Obok Giniela de Villiers, samochody Hilux Pickup poprowadzą dwukrotni zwycięzcy Dakaru Nasser Al Attiyah (2011 i 2015) oraz Joan “Nani” Roma (2004 na motocyklu oraz 2014). Team X-Raid wystawiający samochody Mini będzie próbował dodać do swego dorobku piąte trofeum przy pomocy Mikko Hirvonena, czwartego na mecie Dakaru w swym debiucie w 2016 roku, a wspomagać go będą „Orly” Terranova, Yazeed Al Rahji oraz Amerykanin Bryce Menzies, który przebojem wdarł się do świata rajdów terenowych. W kategorii ciężarówek Gerard De Rooy znów będzie walczył ze swoim argentyńskim kolegą z zespołu – Fernando Villagra, który w styczniu stanął na podium, jednak kierowcy Kamaza – Ajrat Mardiejew i Eduard Nikołajew zrobią wszystko, aby przypomnieć sobie smak zwycięstwa. Niespodziankę może sprawić Czech Ales Loprais w ciężarówce marki Tatra, którą reprezentował w przeszłości jego wuj Karel, wygrywając Dakar aż sześć razy.

Rafał Sonik będzie jednym z żelaznych faworytów zbliżającego się Rajdu Dakar. Sześciokrotny zdobywca Pucharu Świata został doceniony przez organizatorów super maratonu, którzy przyznali mu najwyższy numer startowy w stawce quadów. Tym samym, drugi rok z rzędu, Polak wyruszy na południowoamerykańskie bezdroża w roli lidera.

Więcej informacji: www.dakar.com

trasa dakar 2017

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl