10 sekretów szybkiej jazdy na torze.

- MotoRmania

Sylvain Guintoli tym razem postanowił wam dać 10 wskazówek, które sprawią, że będziecie jeździć jak pro. 

Zobaczcie materiał :). 10 podstawowych zasad na jakie wskazuje były Mistrz Świata Superbików, kierowca testowy Suzuki oraz zawodnik startujący z dziką kartą w MotoGP brzmią następująco: 

  1. Sposób patrzenia

Nie chcecie patrzeć pod koło – Mama kazała nam patrzeć pod nogi kiedy byliśmy mali, ale w prowadzaniu motocykli to się nie sprawdza. Powinniśmy patrzeć jak najdalej możemy –  w kierunku następnego punktu wyznaczającego trajektorię naszego przejazdu. 

2). Linia przejazdu 

Tak samo ważna dla początkujących jak i zaawansowanych riderów. Sylvain mówi : „jeżeli jazda na torze byłaby domem, to prawidłowa linia przejazdu stanowiłaby fundamenty”. Nie da się jechać szybko i bezpiecznie bez odpowiedniej linii. 

3) Pozycje na motocyklu – w liczbie mnogiej, ponieważ są różne w różnych sytuacjach. 

Połóż się za szybą na prostej. Z klatką na zbiorniku paliwa. Podnieś ciało do góry na hamowaniu. Obniż ciało przed dojazdem do apexu  kierując obręcz barkową w dół, do wewnętrznej. Podnieś motocykl i odepchnij go do góry prostując na wyjściu. 

4) Koncentruj się na szybkim wyjściu z zakrętów 

Początkujący zawodnicy nagminnie popełniają błąd polegający na próbie ekstremalnie szybkiego wejścia w zakręt, przez co tracą czas walcząc w środku zakrętu, są wypychani na zewnętrzną i nie mogą odpowiednio przyspieszyć. 

5) Kontrola rolgazu

Gaz należy otwierać progresywnie 🙂 – czyli płynnie. 

6) Hamowanie

Kiedy zamykasz gaz wciśnij hamulec do końca jak najmocniej, a następnie odpuszczaj go w miarę składania maszyny w kierunku apexu. 

7) Redukcja biegów 

Redukuj od razu wraz z rozpoczęciem hamowania. Hamowanie silnikiem pomoże ci wytracić prędkość bardziej efektywnie. 

8) Sposób trzymania dłoni na rolgazie

Roll-on the throttle – trzymaj gaz w sposób zrelaksowany , nie ściskaj go mocno. 

9) Wyluzuj 🙂 

Staraj się rozluźnić swoje ciało. Szczególnie w miejscach kiedy możesz to zrobić swobodnie :np. na prostej. Zachowuj jak najwięcej energii do wykorzystania w momencie kiedy będzie najbardziej potrzebna. 

10) Gaz na maksa! 

Na prostej zawsze 100% gazu. Jeżeli masz problemy z kontrolą mocy ( motocykl idzie na gumę, boisz się uślizgu) zmieniaj biegi szybciej – stosuj tak zwany „short-shift”. 

Posłuchajcie jak tłumaczy to Mistrz 🙂

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl