Umiejętność zastosowania prawidłowej reakcji podczas uślizgu jest niezwykle pożyteczna i może uratować nam zdrowie lub życie. Pomimo faktu, że coraz więcej z nas jeździ na motocyklach z ABSem oraz kontrolą trakcji to ciągle uślizgi w sytuacjach awaryjnych są przyczyną licznych wypadków.
Dlatego umiejętność sterowania motocyklem w uślizgu zarówno na wejściu (wywołanym poprzez redukcję biegów, hamulec) jak i na wyjściu z zakrętów (gaz) jest ważna nie tylko dla sportowców, ale dla każdego z nas. To trudny aspekt techniczny dlatego jedynym rozsądnym sposobem jest ćwiczenie na małych lekkich motocyklach i w odpowiednich miejscach. To może być pit bike, ale my proponujemy abyście sobie podnieśli poprzeczkę i spróbowali na maszynach MiniGP, które są trudniejsze do opanowania. Jeżeli mieszkacie gdzieś niedaleko Lublina to w ramach pakietu „1500zł Plus”, który otrzymujecie jeżeli zasubskrybujecie materiały Premium Motormanii, pierwszą godzinę jazdy na miniGP odbierzecie bezpłatnie w Pit Bike Racing Lublin. Obecnie negocjujemy w kolejnymi firmami posiadającymi miniGP w innych częściach kraju, abyście wszędzie mogli mieć dostęp do treningu i zniżek. Jak zwykle, zobaczcie nasz film opisujący ćwiczenie, a następnie, jeżeli chcecie zobaczyć drugi materiał rozwijający i opisujący to ćwiczenie w najważniejszych szczegółach zróbcie szybką rejestrację Premium (149zł rocznie) i odbierzcie pakiet „1500zł Plus”, który możecie realizować na treningach, przy zakupie Dainese, usługach motocyklowych itp. Zapraszamy na film i jeżeli uznacie, że Wam się podoba zapraszamy po więcej do sekcji Premium (tutaj się wszystkiego dowiesz) :) – znajdziecie tam również wiele materiałów dotyczących np. ustawień zawieszenia, pozycji na motocyklu oraz testów.
Drugi film poruszający ważne aspekty związane z nauką i wykonaniem tego ćwiczenia znajdziesz poniżej w sekcji Premium – zapraszamy :).
Witajcie w sekcji Premium. Bardzo dziękujemy za subskrypcję. Dwa ważne elementy związane z tym ćwiczeniem:
- Ósemka ma być niewielka. Nie chcemy dużych prędkości. Opony, lub kołki wyznaczające nawrót powinny leżeć w odległości około 15m od siebie.
- Pamiętajcie – nie robimy tego na 1 biegu. Potrzebujemy stabilnego motocykla, który płynnie się prowadzi. Drugi bieg.
- NAJWAŻNIEJSZE – najważniejszą zasadą jest szukanie slajdu niskim złożeniem. Jeżeli motocykl będzie złożony pod dużym kątem to niewielka ilość opony na asfalcie pozwoli na łagodne rozpoczęcie uślizgu przy niewielkiej ilości gazu. Wtedy nasz uślizg rozpocznie się łagodnie i będzie przewidywalny. Będzie można go łatwo kontrolować.
I jeszcze „przeprosiny” – trafił mi się „czeski błąd” i zamiast prosić o to, abyście nie układali ciała do wewnątrz zakrętu, na filmie proszę abyście nie patrzyli do wewnątrz. Oczywiście PATRZYMY do wewnątrz na oponę lub punkt, który wyznacza zakręt, a kiedy miniemy nasz „apex” patrzymy w kierunku, w którym chcemy jechać. Jest to na filmie dokładnie widoczne – chciałem tylko wyjaśnić użyte błędnie słowo, aby nie było wątpliwości gdzie patrzymy. Mam nadzieję, że poniższe wskazówki będą dla Was zrozumiałe. Pamiętajcie, że możecie do mnie pisać jeżeli potrzebujecie dodatkowych wyjaśnień. ( [email protected]).