Jak przechowywać opony ? Czy dobrze to robisz?

- MotoRmania

Coraz więcej z nas trenuje na torach, kupuje opony w wyprzedzeniem, przechowuje używane.. Poniżej kilka podstawowych zasad.

 

Jedna fundamentalna, najważniejsza zasada – nie okładajcie opon motocyklowych ( ani samochodowych) , jedna na drugiej, w tak zwany „komin” – chyba, że opony macie na kołach, a ciśnienie utrzymane jest w okolicach optymalnego. Może to mieć negatywny wpływ na strukturę.  Opony motocyklowe oraz samochodowe układamy w pionie, jedna obok drugiej. Jeżeli macie ich więcej i przewidujecie, że taki stan rzeczy może potrwać to zainwestujcie w stelaże do przechowywania opon – wiesza się je na ścianie, nie są drogie, a przydadzą się też do przechowania opon samochodowych zimą.

pol_pm_KENOVO-REGULOWANY-REGAL-NA-OPONY-GSH35-10_2

Jeżeli nie posiadacie stelaża to po prostu ułóżcie opony w pionie pod ścianą w garażu – w takich sytuacjach trzeba pamiętać o obróceniu ich raz na 4 tygodnie. Poza tym postarajcie się o aby:

1) w  pobliżu nie było źródeł ciepła (instalacji grzewczych, piecyków) lub innych urządzeń elektrycznych (prostowniki), ponieważ mogą one spowodować nieodwracalne zmiany w cząsteczkowej strukturze ogumienia,

2) nie znajdowały się obok urządzeń powodujących iskrzenie i wyładowania elektryczne, ponieważ generują ozon, który przyspiesza starzenie gumy (np. transformatory, spawarki czy silniki elektryczne),

3) znajdowały się w suchym, chłodnym i wentylowanym pomieszczeniu bez przeciągów, z  temperaturą nie mniejszą niż  5 i nie większą niż 30 st. C,

4) podłoga w pomieszczeniu była czysta, bez śladów olejów, benzyny, smarów, węglowodorów lub innych substancji chemicznych, które mogłyby uszkodzić strukturę gumy

Nie przechowujcie opon na zewnątrz, nawet jeśli są przykryte, ponieważ muszą być chronione przed bezpośrednim źródłem światła, złą pogodą i wilgotnością.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl