Brytyjczycy szykują poważnego konkurenta dla Ducati Diavela. Kilka tygodni temu pokazywaliśmy Wam pierwszy szkic nowego Triumpha Rocket III, a teraz brytyjska redakcja MCN ujawnia pierwsze zdjęcia szpiegowskie – motocykl został przyłapany w dziczy, na pierwszych testach.
Oczywiście oficjalnie nie wiadomo zupełnie nic na temat nowego motocykla, ale plotkuje się, że stary silnik 2,3 litra 148 KM zostanie zastąpiony przez nową jednostkę trzycylindrową o pojemności 2,5l oraz mocy przekraczającej 160 KM, a może nawet 180 KM.
Ponadto sporo ciekawostek można wyłapać ze zdjęć. Wynika z nich, że nowy Rocket będzie miał kolorowy ekran TFT jak w nowym Scramblerze, a więc zapowiada to także integrację z Mapami Google oraz systemem kamer GoPro. Elektronika będzie mocnym punktem motocykla, można spodziewać się kontroli trakcji i ABSu współpracujących z czujnikiem IMU, a także wszystkich innych elektronicznych pomocników. Nie wyobrażamy sobie, aby przy takim silniku zabrakło kontroli startu.
Spójrzcie na ramę, której w zasadzie nie ma. Silnik jest ogromnym elementem nośnym, do którego przymocowane są rama pomocnicza przednia, tylna, a także ogromny, jednostronny wahacz z napędem wałem. Taki zabieg być może pomoże w ograniczeniu masy motocykla – Diavel stawia poprzeczkę wysoko, ważąc 218 kg na sucho. Tylna opona jest ogromna, co wydaje się oczywiste w tego typu motocyklu, ale przednia też sprawia wrażenie dość baloniastej. Z przodu pracuje potężny widelec USD z regulacją, a na układ hamulcowy składają się 4-tłokowe, radialne monobloki od Brembo.
Ciekawie zaprojektowano układ wydechowy. W trzycylindrowym silniku Triumpha kolektory wydechowe są po prawej stronie i można odnieść wrażenie, że jest to krótki, przelotowy układ 3-w-2. Tak naprawdę to tylko skuteczny zabieg stylistyczny – przed tylnym kołem ukrywa się system katalizatorów, a po drugiej stronie znajduje się jeszcze jedna końcówka wydechu.
Umiejscowienie podnóżków wzbudza znaki zapytania. Na slajdach oraz na motocyklu, który przejechał przez scenę kilka tygodni temu, podnóżki były cofnięte do środka motocykla. Tymczasem na aktualnych zdjęciach szpiegowskich, są przesunięte do przodu. W takim razie która wersja trafi do produkcji? A może Rocket III powstanie w kilku odmianach?
Nie wiadomo kiedy poznamy więcej szczegółów na temat nowego modelu. Tak naprawdę, to Triumph jeszcze nie zapowiedział nowego Rocketa oficjalnie – wydarzenie sprzed kilku tygodni było imprezą zamkniętą dla dealerów marki. Redakcja MCN twierdzi, że 21 stycznia Triumph zapowie swoją nową serię Triumph Factory Custom, a więc być może wtedy także ruszy promocja nowego Rocketa? Byłoby miło, ponieważ mówi się, że motocykl ma zostać zaprezentowany jeszcze w 2019 roku.