Development Level Z – co to będzie? Nowa YZF-R1 z 230 KM i automatyczną skrzynią? Czy pokona nową Ninję H2? A może to będą dwa różne motocykle kierujące rozwój rynku w dwie różne strony?!
Na trwających targach Intermot Yamaha nie pochwaliła się żadną przełomową nowością. Największą premierą był MT-07 Moto Cage z naszym Stunterem13 w roli głównej i mimo, że motocykl ma predyspozycje na wysokie słupki sprzedażowe, to generalnie wciąż jest znaną już MT-Zero-Siódemką.
Yamaha pochwaliła się za to czymś innym – opublikowano pierwszą zapowiedź czegoś wielkiego, początku nowej ery, projektu nazwanego przez Yamahę Development Level Z. Zobaczcie trailer, z którego jasno wynika, że mamy do czynienia z motocyklem sportowym:
W klipie widzimy szkice sportowej półki, jednostronnego wahacza, potężnych hebli oraz w pełni regulowanego widelca z górnej półki. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że będzie to nowa YZF-R1 o szacowanej mocy 230 KM i z automatyczną skrzynią DCT.
Według Yamahy będzie to początek nowej ery, ale…. Czy nie wydaje się Wam, że gdzieś to już słyszeliśmy? Na przykład przy okazji nowiutkiej, 300-konnej, wyposażonej w sprężarkę, Ninjy H2R? Premiera dwóch motocykli będących początkiem nowej ery stawia nam kilka pytań – czy producent, który okaże się słabszy, nie strzeli sobie tym hasłem w kolano? A może Kawasaki będzie przełomowe pod względem turbo i mocy, a Yamaha ze względu na automatyczną skrzynię w superbiku?
Ninja H2R została dziś pokazana, ale tylko szczątkowo. Pozostała część premiery oraz premiera jej drogowej wersji zapowiada się na targi Eicma. Z kolei premiera Yamahy odbędzie się 3. listopada, tuż przed targami Eicma… Jesteśmy tak podekscytowani, że dziś nie uśniemy!!
Zobaczcie kilka screenów z trailera: