Podwozie i silnik znamy już dobrze, a dzięki dołożeniu owiewki i kilku dodatków, MT-09 może okazać się wyśmienitym, sportowym turystykiem!
O tym motocyklu wiedzieliśmy już długo. Pierwsze plotki pojawiły się tak dawno, że już ich nie pamiętamy, a przeciek z sierpnia wyjawił całą prawdę. Teraz, na targach w Mediolanie, Yamaha oficjalnie zaprezentowała sportowego turystyka na bazie MT-09, którego można nazwać czymś w rodzaju następcy Yamahy TDM900.
Nazywa się MT-09 Tracer i co prawdopodobnie nie jest dla Was najmniejszym zdziwieniem, jest generalnie identyczny z podstawową wersją MT-09, którą mieliśmy ogromną przyjemność testować. Silnik pozostał bez najmniejszych zmian, wciąż ma 3 cylindry, 847 ccm pojemności oraz 115 KM i 87,5 Nm. Do jego okiełznania dorzucono tylko kontrolę trakcji będącą na podstawowym wyposażeniu – tak jak ABS – oraz od nowa skonfigurowano D-Mode (czyli tryby sterowania silnikiem), tak, aby były bardziej przyjazne do turystycznego użytkowania. Rama również pozostała bez zmian, a nawet regulowane zawieszenie ma identyczny skok (137 mm z przodu i 130 mm z tyłu). Zmieniła się tylna sekcja motocykla, która oferuje teraz więcej miejsca i wygody. Ze względu na obecność dodatków, motocykl trochę utył i zamiast 191 kg, waży 210 kg na sucho – co jest zrozumiałe i akceptowalne.
Oczywistym dodatkiem jest przednia owiewka. Według Yamahy została specjalnie opracowana tak, żeby oferować idealną ochronę przed wiatrem i redukować szum. Szyba jest regulowana (bez narzędzi) w 3 stopniach, a serii znalazły się też aerodynamiczne handguardy. Turystyczną cechą MT-09 Tracer jest też spory, 18-litrowy zbiornik paliwa. Nie zabrakło też gniazda 12V.
Nowoczesne, wielofunkcyjne zegary pochodzą z Super Tenere i z doświadczenia wiemy, że są dobre. Wśród ciekawych cech MT-09 Tracer znalazło się też w pełni LEDowe oświetlenie, włącznie z LEDowymi światłami do jazdy dziennej. Na pokładzie są turystyczne opony oraz stopka centralna. Ważnym punktem jest dla Yamahy wygoda, a więc w MT-09 Tracer można regulować położenie kierownicy (poprzez odwrócenie wieżyczek) oraz wysokość siedzenia. W opcjach dodatkowych pozostały podgrzewane manetki (łączące się z systemem i wyświetlaczem Yamahy) oraz sakwy boczne, które montuje się bezpośrednio do fabrycznych uchwytów.
Yamaha MT-09 Tracer dostępna będzie od marca 2015, a kolory to Matt Grey, Lava Red oraz Race Blu.
Dane techniczne:
–