Sportowy turystyk na bazie MT-09 opatentowany! Nowa Yamaha TDM900?

- Piotr Jędrzejak

MT-09 została przetransformowana w TDM900 i podoba nam się bardzo!

Yamaha od samego początku nie kryła się z zamiarem wykorzystania swoich nowych silników CP2 (znany z MT-07) oraz CP3 (znany z MT-09) w zdecydowanie większej liczbie motocykli. Ostatnio doszły nas plotki, że nowa YZF-R6 ma otrzymać trzy cylindry i 675 cm3 pojemności, a teraz słyszymy, że Yamaha szykuje nowego zawodnika na ringu sportowych turystyków!

Yamaha zarejestrowała właśnie w europejskim Urzędzie Harmonizacji Rynku Wewnętrznego kształt nowego motocykla. Nie trzeba posiadać zdolności detektywistycznych, aby zorientować się, że ten sprzęt bazuje w swojej konstrukcji na znanej i lubianej Yamasze MT-09. Jest jednak zdecydowanie bardziej turystyczny! Nasi koledzy po fachu z Motorcycle.com stworzyli wypasionego GIFa ukazującego wszelkie różnice:

Yamaha TDM900 2015 vs MT-09 - fot Motorcycle_com

Jak zauważyliście, od ramy w dół wszystko jest identyczne – dodatkiem jest jedynie centralka. Rama, zawieszenie, koła, hamulce, wahacz, a nawet wydech są wyciągnięte prosto z MT-09, ale o górnej części motocykla już nie można tego powiedzieć. Cała tylna rama pomocnicza jest nowa, a więc obstawiamy, że kierowca i pasażer będą mieli wygodniej. Do tego zauważyliśmy też fabryczne 2015 Yamaha TDM900 MT-09 turystyk - rysunki patentowe (4)uchwyty na kufry. Większy zbiornik zapewni większy zasięg, a wysoka szyba i owiewki lepiej ochronią przed wiatrem. Kierownica oczywiście też jest wyżej, a do tego posiada hand-guardy. Na kolejnych zdjęciach zauważyliśmy, że zegary są żywcem wyciągnięte z nowej XT1200Z Super Tenere, co jeszcze dobitniej świadczy o turystycznych zapędach nowej Yamahy.

Nie wiemy czy też tak macie, ale my odnosimy silne wrażenie, że patrzymy właśnie na nowe wcielenie Yamahy TDM900. I bardzo się z tego cieszymy!!

Przypomnijmy, że w MT-09 silnik CP3 ma 3 cylindry, 847 cm3 pojemności i 115 KM, a motocykl waży 188 kg. Nie wiemy jak te wartości wyglądały będą po transformacji w TDM900, ale wydaje nam się, że takie sprzęty, jak Triumph Tiger Sport 1050, Suzuki V-Strom 1000, Kawasaki Versys 1000, czy Honda Crossrunner mogą zacząć się bać.

Wnioskując po zdjęciach, nowa TDM900 jest już w zaawansowanym stadium rozwoju. Zresztą nie wydaje nam się, aby poczynienie w MT-09 opisanych zmian zajęło Yamasze nadmiernie dużo czasu. Dlatego możemy sądzić, że TDM900 zaprezentowana zostanie już niebawem – mamy tu na myśli listopadowe targi Intermot lub październikową Eicmę.

2015 Yamaha TDM900 MT-09 turystyk - rysunki patentowe (3)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl