Triumph Tiger 800 2015 w 4 wersjach: szosowy XR, offroadowy XC + wypasione XRx i XCx
Piotr Jędrzejak
5 listopada 2014

Nowy Triumph Tiger 800 dostępny jest w wersjach –  szosowej XR oraz offroadowej XC, a obie z nich mają swoje wypasione odmiany.

Tuż przed targami Eicma w Mediolanie Triumph pochwalił się, że zaprezentuje 6 nowych motocykli. To przyciągnęło naszą uwagę, ale my już znamy te brytyjskie sztuczki! Wśród tych sześciu sprzętów znalazły się 4 wersje nowego Tigera 800 oraz dwa cruisery w nowych malowaniach…

6 nowych modeli to trochę naciągana teoria, ale trzeba przyznać, że Tiger 800 jest rzeczywiście nowy. Niezależnie od wersji, Tiger 800 otrzymał facelifting przodu oraz paneli bocznych. Będzie lepiej odprowadzał ciepło, z daleka od nóg kierowcy. Rama ma nowy, tytanowy kolor, a silnik został pomalowany czarnym półmatem. Koła i kierownica są czarne, co ma nadawać nowemu Tigerowi „wyrafinowanego” stylu. Ponadto modyfikacje przeszła też elektronika, zapewniając gładszą pracę silnika oraz o 17% niższe spalanie. Silnik rozwija 95 KM i 79 Nm Są też zmiany w zawieszeniu, czy w mapach sterowania silnikiem, ale to jest już zależne od wersji.

Tiger 800 dostępny jest dwóch opcjach: szosowej XR oraz offroadowej XC, a obie z nich dostają swoje bardziej wypasione odmiany z literką „x”, czyli XRx oraz XCx. Mamy więc łącznie cztery Triumphy Tigery 800.

ABS: jest standardowy dla wszystkich modeli i można go wyłączyć lub włączyć. W wersjach XRx i XCx współgra on z trzema trybami jazdy – w opcji „offroad” tylne koło można zablokować, a przednie pozwala na większy uślizg.

Mapy: wersje „x” posiadają 4 mapy sterowania przepustnicą – deszczowa, drogowa, sportowa i offroadowa.

Tryby jazdy: kluczowa opcja w wersjach „x”. Tryby dostosowują działanie kontroli trakcji, ABSu, oraz map przepustnicy. Są 3 tryby – drogowy, offroadowy oraz własny, który można ustawić pod siebie.

Tempomat: dostępny jako standard w wersjach „x”.

Zawieszenie: Wersje XR posiadają zawieszenie Showa z przodu i z tyłu, wyposażone w regulację napięcia wstępnego z tyłu. Wersje XC dostały bardziej offroadowy zawias od WP, który ma już pełną regulację zarówno z przodu, jak i z tyłu.

Podsumowując, sprawdźcie najważniejsze elementy wyposażenia wszystkich Tigerów 800 oraz co dodają do nich wersje „x”:

TIGER 800 XR
Odlewane koła
Komputer pokładowy
Osłona silnika
Światła awaryjne
Regulowane klamki hamulca i sprzęgła
Gniazdo zasilania 12v
TIGER 800 XRx
Zaawansowany komputer pokładowy
ABS offroadowy
3 tryby jazdy
Automatycznie wyłączane kierunkowskazy
Tempomat
Centralna stopka
Hand guardy
Komfortowe kanapy
Regulowana szyba
Dodatkowe gniazdo 12v
Tiger 800 XR
Tiger 800 XRx
TIGER 800 XC
Szprychowane koła
Wysoki przedni błotnik
W pełni regulowane zawieszenie przednie
W pełni regulowane zawieszenie tylne
Komputer pokładowy
Osłona chłodnicy
Osłona silnika
Światła awaryjne
Regulowane klamki hamulca i sprzęgła
Gniazdo zasilania 12v
TIGER 800 XCx
Gmole silnika
Zaawansowany komputer pokładowy
ABS offroadowy
3 tryby jazdy
Automatycznie wyłączane kierunkowskazy
Tempomat
Centralna stopka
Hand guardy
Aluminiowa osłona silnika
Dodatkowe gniazdo 12v
Tiger 800 XC
Tiger 800 XCx
Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły