MT-09 została przetransformowana w TDM900 i podoba nam się bardzo!
Yamaha od samego początku nie kryła się z zamiarem wykorzystania swoich nowych silników CP2 (znany z MT-07) oraz CP3 (znany z MT-09) w zdecydowanie większej liczbie motocykli. Ostatnio doszły nas plotki, że nowa YZF-R6 ma otrzymać trzy cylindry i 675 cm3 pojemności, a teraz słyszymy, że Yamaha szykuje nowego zawodnika na ringu sportowych turystyków!
Yamaha zarejestrowała właśnie w europejskim Urzędzie Harmonizacji Rynku Wewnętrznego kształt nowego motocykla. Nie trzeba posiadać zdolności detektywistycznych, aby zorientować się, że ten sprzęt bazuje w swojej konstrukcji na znanej i lubianej Yamasze MT-09. Jest jednak zdecydowanie bardziej turystyczny! Nasi koledzy po fachu z Motorcycle.com stworzyli wypasionego GIFa ukazującego wszelkie różnice:
Jak zauważyliście, od ramy w dół wszystko jest identyczne – dodatkiem jest jedynie centralka. Rama, zawieszenie, koła, hamulce, wahacz, a nawet wydech są wyciągnięte prosto z MT-09, ale o górnej części motocykla już nie można tego powiedzieć. Cała tylna rama pomocnicza jest nowa, a więc obstawiamy, że kierowca i pasażer będą mieli wygodniej. Do tego zauważyliśmy też fabryczne uchwyty na kufry. Większy zbiornik zapewni większy zasięg, a wysoka szyba i owiewki lepiej ochronią przed wiatrem. Kierownica oczywiście też jest wyżej, a do tego posiada hand-guardy. Na kolejnych zdjęciach zauważyliśmy, że zegary są żywcem wyciągnięte z nowej XT1200Z Super Tenere, co jeszcze dobitniej świadczy o turystycznych zapędach nowej Yamahy.
Nie wiemy czy też tak macie, ale my odnosimy silne wrażenie, że patrzymy właśnie na nowe wcielenie Yamahy TDM900. I bardzo się z tego cieszymy!!
Przypomnijmy, że w MT-09 silnik CP3 ma 3 cylindry, 847 cm3 pojemności i 115 KM, a motocykl waży 188 kg. Nie wiemy jak te wartości wyglądały będą po transformacji w TDM900, ale wydaje nam się, że takie sprzęty, jak Triumph Tiger Sport 1050, Suzuki V-Strom 1000, Kawasaki Versys 1000, czy Honda Crossrunner mogą zacząć się bać.
Wnioskując po zdjęciach, nowa TDM900 jest już w zaawansowanym stadium rozwoju. Zresztą nie wydaje nam się, aby poczynienie w MT-09 opisanych zmian zajęło Yamasze nadmiernie dużo czasu. Dlatego możemy sądzić, że TDM900 zaprezentowana zostanie już niebawem – mamy tu na myśli listopadowe targi Intermot lub październikową Eicmę.