Kawasaki prezentuje silnik wyposażony w kompresor, ale nie zdradza niczego więcej!
Na targach motocyklowych w Mediolanie Zieloni pokazali Z1000, a na Tokyo Motor Show pochwalili się czymś jeszcze ciekawszym. Zaprezentowali silnik wyposażony w kompresor, co zelektryzowało wczoraj cały świat związany z motocyklami. Niestety w oficjalnej informacji nie znajdziemy zbyt wielu szczegółów. Kawasaki podkreśla swoje doświadczenie i zaawansowanie w budowaniu silników turbo i zaznacza, że jest to silnik motocyklowy z kompresorem stworzony w fabryce, bez współpracy z firmami zewnętrznymi.
Być może zabrzmi to rewolucyjnie, ale widoczny na zdjęciu silnik nie jest pierwszym wytworem Kawasaki wyposażonym w kompresor. Podobna jednostka znalazła się w skuterze wodnym w 2011 roku – z czterech cylindrów o pojemności 1498 cm3 produkuje moc 300 KM. Tego szatana niestety (a może stety?) nie zobaczymy w motocyklu, ale dobra informacja jest taka, że Zieloni nie muszą zaczynać projektu od totalnego zera.
Czym dokładnie będzie zaprezentowany silnik, niestety nie wiemy. Istnieją jednak dwa scenariusze, mniej i bardziej prawdopodobny. Według tego pierwszego, pojemność to około 600 cm3. Dzięki temu powstałby motocykl lekki i względnie oszczędny, który swoimi osiągami równałby się z klasą 1000 cm3. Podobny trend jest przecież niesamowicie popularny w przemyśle samochodowym – małe auto, mały silnik, turbo i całkiem duża moc.
Zdecydowanie bardziej prawdopodobna wydaje się jednak pojemność na poziomie 1000 cm3. W takim przypadku, dzięki kompresorowi taka jednostka z powodzeniem mogłaby napędzać nową generację ZZR1400. Za tą teorią stoi kilka argumentów. Plotki o doładowanym „Zygzaku” krążą po świecie już od kilku lat, a zdecydowana większość aktualnych doniesień sugeruje własnie takie rozwiązanie. Poza tym, blog Motorcycle.com dotarł do rysunków patentowych nowej jednostki Kawasaki. Jeden z tychże szkiców przedstawia motocykl z nowym silnikiem, który jest niesamowicie podobny do aktualnego ZZR1400.
Czy poniższe ilustracje mówią same za siebie? Jak uważacie, jaką pojemność będzie miał nowy silnik z kompresorem i co będzie napędzał?