W niemieckiej Kolonii, spośród nowości Włosi zaprezentowali jedynie odświeżone Scramblery.
Ducati raczej nie skupia się na wystawie Intermot. Nic dziwnego, odbywa się ona w Niemczech, a przecież co roku w (położonym niedaleko od fabryki) Mediolanie ma miejsce Eicma… Dlatego na Intermocie nie pojawiło się zbyt dużo nowości. A w zasadzie tylko jedna nowość w trzech „smakach”.
Włosi zaprezentowali odświeżoną linię swoich Scramblerów, pod postaciami Full Throttle, Cafe Racer oraz Desert Sled. Cała trójka bierze się z bazowego Scramblera Icon, ale ten został zaprezentowany już w połowie roku. Dla przypomnienia – ma on L-Twina chłodzonego powietrzem, który produkuje 73 KM. Waży 189 kg z płynami i ma całkiem niezłe wyposażenie. Jednak nie warto się oszukiwać: w linii Scramblerów od Ducati nie liczą się dane techniczne, ale wygląd oraz styl, jaki ze sobą niosą.
Full Throttle (fullthrottle.scramblerducati.com) czerpie styl z amerykańskich mistrzostw flat track. Ma dwukolorowe malowanie czarno żółte, dedykowaną kanapę i tablice numerowe. Ma nieść ze sobą prawdziwe poczucie dirt tracka – niska szeroka kierownica, króciutki przedni błotnik i podwójny wydech wyróżniają model Full Throttle.
Cafe Racer (caferacer.scramblerducati.com) czerpie inspirację z legendarnego 125GP Desmo. Szprychowe koła 17″, lusterka na końcach kierownicy czy radialna pompa hamulcowa nadają wyścigowego stylu. Kilka pozostałych dodatków przypomina prawdziwe cafe racery z brytyjskich lat ’60.
Desert Sled (desertsled.scramblerducati.com) to znowu nawiązanie do USA, ale teraz do amerykańskiego offroadu. Ma czerwoną ramę, szprychowane koła z czarnymi obręczami oraz sporo offroadowych dodatków, jak długi błotnik, osłony rąk, reflektora i silnika, regulowane zawieszenie, czy offroadowy tryb jazdy z możliwością wyłączenia ABSu.
Nowe Scramblery mają nowy reflektor z LEDem do jazdy dziennej, mają automatycznie kasujące się kierunkowskazy oraz poprawioną ergonomię sterowania komputerem. Posiadają także zakrętowy ABS od Boscha.
Dane techniczne: