Póki co nie wiemy zbyt wiele, ale najciekawszy wydaje się – no oczywiście – silnik.
Wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazują, że Ducati chce wypuścić ostateczną edycję Panigale z silnikiem V2 1299, co wydarzy się być może na torze Laguna Seca, podczas rundy WSBK, dnia 7. lipca – jak wskazywał teaser. Następnie, prawdopodobnie na listopadowych targach Eicma w Mediolanie zaprezentowany zostanie następca z zupełnie nowym silnikiem V4.
Teraz belgijska redakcja MaxxMoto publikuje pierwsze zdjęcia superbike’a V4. Nie widać na tych zdjęciach szpiegowskich zbyt wiele, ale nie zaszkodzi połączyć kilka kropek.
Oczywisty jest jednostronny wahacz oraz wydech zakończony pod silnikiem. Podobno pozostała też podwozia monocoque, czyli silnik pełni funkcję elementu nośnego (ramy) i to do niego przykręcone są rama pomocniczna przednia, tylna oraz wahacz.
Silnik V4, według plotek, łączy się technologicznie z dotychczasową konstrukcją V2 Superquadro oraz z jednostką znaną z motocykla MotoGP. W oczy rzuca się ustawienie silnika. Dotychczasowo w Ducati jednostka przechylona była znacznie do przodu, a teraz wygląda na to, że jest bardziej w pionie. To zmieni rozmieszczenie wszystkich podzespołów, a przede wszystkim mocno wpłynie na środek ciężkości i charakterystykę prowadzenia.
Wygląda na to, że z przodu znalazło się elektroniczne zawieszenie. Nie wiemy natomiast nic na temat tylnego amortyzatora – nawet tego, czy jest montowany z boku, jak do tej pory.
Wszystkie te informacje są póki co albo plotkami, albo bazują na zdjęciach. A wcale nie jest wykluczone, że do czasu premiery wiele może jeszcze się zmienić…