Na czele nowości nadjeżdża Iron 883 i Forty-Eight, a także modele Softail z nowej serii S z silnikami Twin Cam 110 oraz Road Glide Ultra.
informacja prasowa
Dwa nowe, bezkompromisowe modele Dark Custom, najmocniejsze modele Softail w historii firmy oraz szeroki wachlarz udoskonaleń w zakresie osiągów i stylistyki w całej ofercie podkreślają mocny charakter linii modelowej Harley-Davidson na 2016 rok.
Nowości Harley-Davidson na 2016 rok
- Nowe modele Iron 883 i Forty-Eight przewodzą rodzinie motocykli Harley-Davidson Dark Custom, dzięki inspiracji buntowniczym charakterem dawnych maszyn w połączeniu ze współczesną konstrukcją oraz nowemu zawieszeniu, które nieco łagodzi ich ostry charakter.
- Motocykle z nowej serii S w edycji limitowanej mają potężne silniki i nowoczesną stylistykę. Fat Boy S oraz Softail Slim S łączą w sobie bogate wykończenie z imponującym silnikiem Screamin’ Eagle Twin Cam 110 o pojemności 1800 cm3, przyciągającym uwagę swoją stylistyką i zapewniającym doskonałe osiągi.
- Wcześniej dostępne tylko w motocyklach Harley-Davidson Touring silniki High Output Twin Cam 103™ napędzają teraz wszystkie modele Softail, czyniąc tę rodzinę najmocniejszą w historii Harley-Davidson.
- Rewolucja motocykli turystycznych w ramach projektu RUSHMORE rozrasta się wraz z pojawieniem się modelu Road Glide Ultra.
„To kolejny rok o znaczeniu historycznym dla Harley-Davidson”, mówi Mark-Hans Richer, starszy wiceprezes i główny kierownik ds. marketingu Harley-Davidson. „Prezentujemy najmocniejszą kolekcję cruiserów w naszej historii, w tym zupełnie nową serię S. Podnosimy poprzeczkę, prezentując nowe modele Iron 883 i Forty-Eight z rodziny Dark Custom – najczystsze wyrażenie filozofii projektowej, którą rozpoczęliśmy w 2008 roku. Ponadto powiększamy nasze prowadzenie w segmencie motocykli turystycznych, wprowadzając model Road Glide Ultra i wypuszczając odświeżony, popularny model Heritage Softail Classic”.
Dusza Dark Custom
Nowy model Iron 883 ma celowo surowe i wyraziste linie oraz cechuje się współczesną stylistyką inspirowaną budowanymi w garażach kiedyś i dziś bobberach. Zupełnie nowe przednie i tylne regulowane zawieszenie, lżejsze koła magnezowe i nowe siodło zapewniają komfort oraz kontrolę podczas jazdy w kierunku horyzontu.
Nowy model Forty-Eight zawdzięcza swój złowieszczy styl szerokiej przedniej oponie, nowym kołom magnezowym i masywnemu przodowi z widelcem 49 mm. Ponadto znajdziesz w nim regulowane tylne zawieszenie i nowe siodło. Stylistyka retro oraz doskonałe połączenie czarnych, kolorowych i chromowanych elementów nadaje temu motocyklowi masywnego wyglądu.
Motocykliści poruszający się po zapchanych i trudnych ulicach miasta na smukłym i wąskim modelu Harley-Davidson Street 750 docenią większą pewność, jaką zapewniają nowe układy hamulcowe z przodu i z tyłu.
Najmocniejsze modele Softail w historii
Tylne opony w motocyklach z nowej serii S Harley-Davidson będą błagały o litość. Napędzane silnikiem Screamin’ Eagle Twin Cam 110, nowe modele Fat Boy S i Softail Slim S oferują moc oraz osiągi dostępne niegdyś tylko w modelach Custom Vehicle Operations (CVO). Oba modele w limitowanej edycji są wykończone czarnymi elementami, co nadaje im wyglądu doskonale komponującego się z masywną sylwetką. Softail Slim S jest dostępny w nowym kolorze Olive Gold Denim z motywami militarnymi, będącymi hołdem dla powojennych motocykli custom, które zapoczątkowały erę bobberów. Harley-Davidson daje większej liczbie motocyklistów możliwość poznania osiągów motocykli z projektu RUSHMORE, wyposażając standardowo każdy model Softail na 2016 rok w silnik High Output Twin Cam 103.
Tempomat w modelach Softail
To nie wszystkie nowości w rodzinie Softail na 2016 rok – w wybranych modelach, po raz pierwszy w historii, będzie dostępny elektroniczny tempomat. Zapewniający wygodę elektroniczny tempomat Harley-Davidson, dostępny dzięki nowej przepustnicy sterowanej elektronicznie jest wyposażeniem standardowym w modelach Heritage Softail Classic, Softail Deluxe, Fat Boy S i Softail Slim S na 2016 rok oraz dostępny opcjonalnie w pozostałych modelach Softail na 2016 rok.
Nowe zawieszenie w modelach Sportster
Wszystkie modele Sportster na 2016 rok z łatwością poskromią nierówne drogi dzięki zupełnie nowemu zawieszeniu z przodu i z tyłu oraz udoskonalonym siodłom, poprawiającym komfort motocyklisty oraz prowadzenie. Nowe siodła wykonano z najwyższej klasy materiałów i zmieniono ich kształt, aby zapewniały lepsze podparcie i wygodę. Przeprojektowane zawieszenie modeli Sportster obejmuje amortyzatory emulsyjne ze sprężynami śrubowymi oraz nowe przednie widelce z amortyzatorami z wymiennym wkładem. Amortyzatory wypełnione azotem zapobiegają zapowietrzeniu oleju i są wyposażone w wewnętrzny zespół zaworów z tłokami 36 mm oraz wysokiej jakości olej, dzięki czemu charakteryzują się doskonałą kontrolą ściskania i tłumienia odbicia oraz reagują szybko na niewielkie nierówności i zapewniają stały kontakt opon z nierówną nawierzchnią. Obciążenie wstępne sprężyn progresywnych można regulować gwintowanym kołnierzem za pomocą klucza schowanego pod siodłem. W grubych widelcach zestrojonych optymalnie pod kątem amortyzatorów zastosowano skalibrowany tłok i zespół zaworów oraz sprężyny progresywne. Taka konstrukcja zapewnia równomierną pracę zawieszenia w całym zakresie. Dzięki potrójnej sprężynie i blokadzie olejowej widelce zapobiegają podskakiwaniu koła podczas gwałtownego hamowania.
Road Glide Ultra
Nieobecność w gamie motocykli Harley-Davidson Touring to był dobrze wykorzystany czas, w ciągu którego ulepszono stylistykę modelu Road Glide Ultra, a także opracowano wyjątkowe właściwości aerodynamiczne i zoptymalizowano ergonomię, zapewniając motocykliście i pasażerowi komfort podczas długich wypraw – to wszystko dzięki inspirowanemu opiniami klientów programowi rozwoju produktu Projekt RUSHMORE. Napędzany jednostką Twin-Cooled High Output Twin Cam 103, oferującą bezkompromisowe osiągi, nowy model Road Glide Ultra przekroczy oczekiwania najbardziej wymagających motocyklistów jeżdżących turystycznie.
Heritage Softail Classic
Połączenie nostalgicznego stylu i współczesnych osiągów oraz komfortu modeli Softail – Heritage Softail Classic ma odświeżoną stylistykę na 2016 rok i jest wyposażony w jednostkę napędową High Output Twin Cam 103, elektroniczny tempomat w standardzie oraz nową i udoskonaloną konstrukcję mocowania kufrów.
Nowe motocykle będą dostępne w salonach dealerskich Harley-Davidson w Polsce już we wrześniu 2016. Odwiedź witrynę www.harley-davidson.pl, aby poznać wszystkie modele Harley-Davidson na 2016 rok lub znaleźć lokalnego autoryzowanego dealera H-D.