Janus Halcyon 50 – nowy, ale w stylu lat dwudziestych

- Piotr Jędrzejak

W USA powstała firma Janus Motorcycles i zajmuje się naprawdę fajnymi sprzętami!

Celem było zapewnienie motocykla lekkiego, stylowego i łatwego dla osób, które cenią sobie wolność, radość i niepowtarzalność. Tak właśnie powstała idea produkowania motocykli, które wyglądają jak wyjęte z lat ’20, ale ledwo co wyjechały z fabryki – a w zasadzie manufaktury, ponieważ produkowane są ręcznie. Za ramę odpowiedzialni są na przykład lokalni Amishe zajmujący się obróbką metali!

Model, który jest w przedsprzedaży, a trafi do klientów na wiosnę, to Halcyon 50. Stylem nawiązuje do legend z przełomu lat ’20 i ’30, takich jak Brough Superior, Indian, Triumph czy Zenit. Silnik to dwusuwowa, chłodzona cieczą (co prawdę mówiąc trochę tu nie pasuje) jednostka o pojemności 50 ccm. Pochodzi od włoskiego Derbi, gaźnik to produkt Dellorto, a seryjnie rozwijana moc wynosi około 10 KM. Halcyon 50 ma rozrusznik oraz kopniaka, hydrauliczny widelec od EBR i jest oczywiście dopuszczony do ruchu. Maksymalna prędkość to ok. 90 km/h, a średnie spalanie ma nie przekraczać 4 l/100 km, co przy 12-litrowym zbiorniku daje niezły zasięg.

Ten motocykl to jednak przede wszystkim wygląd. Przyjrzyjcie się długiemu, polerowanemu zbiornikowi paliwa, zobaczcie skórzane i wyprofilowane siedzenie na spręzynach, ręcznie malowane logo czy skórzane sakwy – wszystko składa się w spójną, całkiem ładną całość. Wygląd burzą jedynie przewody, kable i lusterka. Mimo wszystko, Halcyon chyba może się podobać?

Za Janusa Halcyon 50 trzeba jednak zapłacić wcale nie najmniej, bo 5 300 dolarów (16 800 pln). W razie czego dostępna jest również wersja Halcyon 50 Basic – zbiornik nie jest polerowany, nie ma sakw (można je dokupić za 275$), widelec jest sprężynowy, a loga naklejane. Ta opcja kosztuje już „tylko” 3 900 dolarów, czyli 12 300 złotych.

Podoba Wam się idea Janusa Halcyon?

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl