Intermot: Yamaha MT-10SP 2017 z aktywnym zawieszeniem

- Piotr Jędrzejak

Flagowy naked dostaje elektroniczne zawieszenie prosto z YZF-R1M.

W czasie prezentacji Yamahy na wystawie Intermot, wszyscy gorąco oczekiwali informacji na temat nowej YZF-R6. W końcu w ostatniej zapowiedzi zostaliśmy poinformowani się, że „więcej 4. października”. Tymczasem rozczarowanie. Na temat R6 zobaczyliśmy wyłącznie jeden, śmiesznie krótki film, który pokazał zupełnie nic. Dowiedzieliśmy się tylko, że więcej w Mediolanie, na targach Eicma, w pierwszym tygodniu listopada.

Ale za to poznaliśmy dopasioną Yamahę MT-10SP. (Do tego pojawiła się nowa wersja MT-09 oraz SCR950, scrambler na bazie Bolta, ale o tym później).

MT-10SP prawdopodobnie zdobędzie tytuł najmocniej rąbniętego motocykla roku 2017. Zwykły MT-10 był dostatecznie pokręcony, a teraz otrzymujemy jej połączenie z topową R1M. Otóż MT-10SP otrzymuje aktywne zawieszenie Öhlins Electronic Racing Suspension (ERS), kolorowy wyświetlacz TFT w HD (Thin Film Transistor) oraz dedykowane barwy srebrno/niebieskie z karbonem, w stylu R1M.

2017 Yamaha MT-10SP Ohlins Intermot (2)

Wersja SP otrzymuje moduł SCU (Suspension Control Unit), który tak jak w R1M analizuje dane z czujników oraz zachowań kierowcy. Następnie kalkuluje co trzeba i w czasie rzeczywistym, nieustannie zmienia poziom siły tłumienia kompresji i odbicia zawieszenia. Wszystko to tym będzie można kontrolować na nowym wyświetlaczu TFT, jak w R1M.

2017 Yamaha MT-10SP Ohlins Intermot (5)

Opisaliśmy to w skrócie, bo przecież już wiecie jak działają te systemy. Coś czujemy, że teraz MT-10SP będzie wymiatał i na ulicach, i na torach.

Modyfikacje nie ominęły także standardowej MT-10 2017. Na rok 2017 ten model otrzymuje quickshifer (jedynie do góry) jako wyposażenie standardowe. Silnik otrzymuje również odświeżone mapowanie.

2017 Yamaha MT-10SP Ohlins Intermot (1)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl