SuperSport ma motocyklem wygodnym i praktycznym, ale jednocześnie wyglądającym sportowo i pozwalającym na szybką jazdę po zakrętach.
Na niemieckich targach Intermot, Ducati nie pokazało zbyt wiele nowości. W zasadzie był to tylko jeden motocykl- SuperSport – oraz jest sportowa odmiana SuperSport S, która ma lepsze zawieszenie oraz quickshifter do góry i do dołu. Inne nowinki to w zasadzie dopasowanie pozostałej gamy modelowej do norm Euro 4.
Ale czym tak naprawdę jest SuperSport? Ducati wytłumaczyło to w jasny sposób. SuperSport nie jest sportowym turystykiem, ani motocyklem sportowym dla początkujących. Jest za to motocyklem unikalnym, działającym na własnych zasadach. Jest wszechstronnym sportem od Ducati. Łączy sportową stronę Ducati z łatwością prowadzenia oraz osiągach skupiających się na jeździe ulicznej. Klient wybierający SuperSporta, poszukuje dobrze wyglądającego motocykla w sportowych owiewkach, który daje radość z jazdy oraz wygodę codziennego użytkowania.
Wbrew pozorom SuperSport nie jest Monsterem z dorzuconymi owiewkami. Oczywiście trochę go łączy z rodziną Monsterów i Hypermotardów, ale to motocykl skonstruowany od nowa, z małą liczbą elementów wspólnych.
Podwozie
Rama, jednostronny wahacz, czy felgi są unikalne dla SuperSporta. Rama to konstrukcja kratownicowa, w której silnik jest elementem nośnym – jest podobna do tej z Monstera, ale nie identyczna. Geometria wzorowana była na Panigale, dlatego SuperSport może składać się do 48° i ma być zwinny. Za to szerszy rozstaw osi zapewnia stabilność. Zawieszenie w wersji podstawowej to widelec Marzocchi z pełną regulacją oraz amortyzator Sachs z regulacją napięcia i tłumienia odbicia. W wersji S otrzymujemy zawieszenie Ohlins z pełną regulacją po obu stronach. Motocykl waży 210 kg z płynami i paliwem.
W obu modelach hamulce to radialnie montowane zaciski Brembo Monoblock M4-32, obsługiwane radialną pompą Brembo. Tarcze mają średnicę 320 mm.
Silnik
Jednostka jest zapożyczona z Hypermotardów, co oznacza chłodzoną cieczą V-dwójkę o pojemności 937 ccm. Jednak po zmianach w dolocie i wydechu, moc przeniesiona została w niższe partie obrotomierza, a ponadto wydłużono przełożenie napędu końcowego. Osiągi silnika to 113 KM @ 9 000 obr/min oraz 96.7 Nm @ 6 500 obr/min – około 80% momentu obrotowego jest już przy 3000 obrotów.
Elektronika
Jedyną zaletą wersji S jest standardowy quickshifter działający do góry oraz do dołu (w wersji bez-S pozostaje jako opcja). Ponadto na pokładzie jest pełny zestaw elektroniki, wliczając ABS z trzema trybami, kontrolę trakcji, różne tryby jazdy oraz system pozwalający na połączenie ze smartfonem.
Wszechstronność
Pozycja jest tutaj raczej wyprostowana, z wysoko podciągniętą kierownicą. Siedzenie znalazło się na wysokości 810 mm (niższe jest w opcji) i ma być wygodne – również dla pasażera, który przy okazji ma wygodne uchwyty. Przednia owiewka jest regulowana jedną ręką, ale podgrzewane manetki są w opcji. Reflektor przedni ma w sobie klasyczne żarówki, ale poza tym znalazł się LED do jazdy dziennej. Pozostałe światła to też LEDy. 16-litrowy zbiornik paliwa wykonano ze stali, aby można było stosować mangesowe tank bagi.
W przeciwieństwie do wszystkich innych modeli, Ducati planuje sprzedać 60% wersji podstawowej i 40% wersji S. Co jest jeszcze ciekawsze, Włosi uważają, że popularność tego modelu przewyższy 959 Panigale. Jesteśmy ciekawi, jak SuperSport sprawdzi się w praktyce.
Dane techniczne Ducati SuperSport i SuperSport S: