Husqvarna na rok 2014 – sprawdź nowe modele motocross i enduro!

- Eliasz Davidson

Nareszcie doczekaliśmy się prezentacji nowej, offroadowej, szwedzkiej armii.

Husqvarna jest, a raczej była pionierskim producentem motocykli offroadowych. Z 14 mistrzowskimi tytułami w motocrossie oraz 24 w enduro szwedzka marka była światową czołówką w tym sporcie. Niestety w 1987 roku władze Husqvarny postanowiły sprzedać firmę włoskiemu producentowi Cagiva, a ci zadecydowali o przeniesieniu produkcji motocykli do Varese. Jednak rdzenny zespół inżynierów postanowił pozostać w Szwecji i rozstać się z marką. Rok później założyli oni fabrykę motocykli Husaberg. Po nieciekawych latach bez sportowych sukcesów, za ratowanie zabrało się BMW. Jednak i to nie pomogło marce wrócić na szczyt.

W 2013 roku Stefan Pierer, właściciel obecnego Husaberga kupił Husqvarnę i postanowił z powrotem połączyć dwie szwedzkie marki. Teraz możemy rozkoszować się tak długo oczekiwanym efektem odrodzenia Husqvarny. A musicie przyznać, że robi wrażenie!

Na sezon 2014 żółto-niebiesko-biali przygotowali niezwykle mocne oddziały modeli enduro oraz motocross.

W motocrossie szwedzkie barwy przywdziało 6 modeli. Crossowe dwusuwy od małej 85 przez lekką 125 do szatańskiej 250 noszą oznaczenie TC, a czterosuwowe 250, 350 oraz 450 oznaczone są skrótem FC.  Oczywiście widać, że te modele korzystają z rozwiązań KTM, jednak jednocześnie stają się testerami innowacyjnych rozwiązań, jak chociażby poliamidowe stelaże. Dzięki zawieszeniom dostarczanym przez WP mają się stać prawdziwym narzędziem do wygrywania na torach mx.

Również w enduro oferta Husqvarny jest łudząco podobna do austriackiego producenta. Tutaj znajdziemy 3 dwusuwy: 125, 250, 300 oznaczone literami TE oraz 4 czterosuwy 250, 350, 450 oraz 501 nazwane FE. Wszystkie motocykle z wyjątkiem setki zostały seryjnie wyposażone w rozruszniki. Również do modeli enduro zawieszenie dostarcza WP. Z przodu będzie to widelec 4CS z zamkniętymi kartridżami, a z tyłu amortyzator pracujący na kiwaczach specjalnie dostosowany do specyfikacji enduro.

Trzeba przyznać, że motocykle Husqvarny wyglądają na gotowe do powrotu na szczyt. Jednak o tym, jak się spisują na trasach, będziemy mogli się przekonać na początku listopada, gdy trafią do dealerskich salonów w Europie.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl