Honda Motor Europe z przyjemnością zapowiada wprowadzenie nowej wersji flagowego motocrossowego modelu CRF450R w 2018 roku.
Po raz pierwszy Honda CRF450R zostanie wyposażona w elektryczny rozrusznik w standardzie – zwiększający komfort i oszczędzający cenne sekundy na okrążeniu po niefortunnym zgaśnięciu silnika w trakcie wyścigu. Elektryczny rozrusznik jest zasilany przez niezwykle lekki akumulator litowo-jonowy, a usunięcie dźwigni kopniaka zmniejszyło wagę motocykla. Ustawienia przedniego i tylnego zawieszenia zostały poprawione w celu uzyskania jeszcze lepszej zwrotności w zakrętach.
Te zmiany zostały zaadoptowane do solidnej, zaprojektowanej od podstaw, bazowej wersji CRF450R z 2017 roku, w której zmieniono geometrię podwozia i zamontowano typowo wyścigowe sprężynowe 49mm zawieszenie Showa z obniżonym środkiem ciężkości. Honda CRF450R pod roboczym hasłem ‘Absolutny strzał w dziesiątkę’, z knowhow z HRC uzyskała wzrost mocy o 11% oraz większy moment obrotowy w całym zakresie.
Honda w 2017 roku wprowadziła zupełnie nowy model, CRF450RX, czyli gotową do ścigania maszynę enduro, wyposażoną w zawieszenie w specyfikacji enduro, elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI, przycisk zmiany map zapłonu EMSB (Engine Mode Select Button), 8,5-litrowy zbiornik paliwa, 18-calowe tylne koło, elektryczny rozrusznik oraz boczną nóżkę. W modelu CRF450RX w 2018 roku jest zaplanowana zmiana na akumulator litowo-jonowy do elektrycznego rozrusznika, co obniży wagę motocykla o cenne 600 gramów.
Zarówno CRF450R jak i CRF450RX zostaną dostarczone do salonów w całej Europie w drugiej połowie 2017 roku.