Eicma: Yamaha T7 Concept, czyli Tenere 700 dopiero w 2018
Piotr Jędrzejak
7 listopada 2016

Zobaczcie model T7 Concept, czyli nową Tenere 700. Niestety trzeba poczekać na nią jeszcze rok…

Jednym z trzech producentów, którzy zaplanowali swoje prezentacje na dzień przed oficjalnym startem wystawy Eicma, była Yamaha. Japończycy przypomnieli nową R6 oraz pokazali jej wersję do Mistrzostw Świata Supersport. Pokazano również limitowaną wersję XSR900 Abarth, nowy skuter X-Max 300 oraz zupełnie nowego T-Maxa, na którym wjechał Valentino Rossi.

Na jedną z nowości czekaliśmy bardzo niecierpliwie, czyli na nową Tenerę 700 bazującą na MT-07. Niestety Yamaha zaplanowała ten model dopiero na rok 2018, dlatego teraz pokazano ten motocykl w formie modelu koncepcyjnego o nazwie T7 Concept. Na pocieszenie potwierdzamy, że Yamaha bardzo skupia się, aby nowa Tenere 700 była zorientowana na prawdziwe offroadowe przygody. Sprawdźcie oficjalny film i zapowiedź.

informacja prasowa:

Duch Ténéré: na zawsze w naszym DNA

Niezależnie od tego, jakim motocyklem Adventure się poruszasz, mniejszy lub większy wpływ przy jego powstawaniu miał jeden z najważniejszych modeli w historii firmy Yamaha. Ten model to legendarny XT600Z Ténéré, który miał premierę 33 lata temu podczas pokazów w Paryżu.

Kultowy motocykl XT600Z Ténéré przypadł do gustu wielu kierowcom, ceniącym surowość i prostotę jego wyglądu oraz wyścigowy rodowód. Wzorowany w dużym stopniu na modelach fabrycznych Yamaha biorących udział w rajdach Dakar, którymi kierowali legendarni kierowcy rajdowi, tacy jak Stéphane Peterhansel ten wytrzymały motocykl terenowy stał się jednym z najlepiej sprzedających się modeli w Europie.

W ciągu pierwszych 10 lat na rynku — od 1984 do 1994 roku — ten niezwykły motocykl sprzedał się w liczbie 61 000 sztuk, a dzisiaj Ténéré nadal cieszy się lojalnością wielu dumnych właścicieli będących członkami specjalnych klubów.

Nowy koncepcyjny model Yamaha T7: wiedza i pasja

Pierwotny duch Ténéré, który sprawił, że Yamaha znalazła się pośród najlepszych marek związanych z rajdami i jazdą terenową, nigdy nie odszedł i pozostał na zawsze w DNA firmy. Jazda terenowa jest dla Yamahy ważnym wyrazem czystej przyjemności z jazdy motocyklem — daje uczucie nieskrępowanej wolności i podróży w nieznane, pozwalając dotrzeć w wyjątkowe miejsca, nawet gdy nie prowadzą do nich żadne drogi. Yamaha pragnie zaprezentować światu wizję przyszłości, przedstawiając koncepcyjny model T7 podczas wystawy EICMA.

Wiele istniejących modeli Adventure średniej wielkości postrzega się jako zbyt zorientowane na jazdę po drogach i wyrafinowane, a tym samym nieodpowiednie do prawdziwej jazdy terenowej. Świat Adventure potrzebuje nowego rodzaju motocykla, który może zapewnić autentyczną wszechstronność na długich dystansach oraz wyjątkową wytrzymałość oryginalnego modelu Ténéré w połączeniu z nowoczesną stylistyką i najnowocześniejszą technologią silnika i podwozia.

Zaangażowany zespół Yamaha, w którego skład wchodzą inżynierowie, projektanci i planiści produktów z oficjalnego zespołu rajdowego z Francji, zespołu R&D z Włoch oraz GK Design z Holandii, opracował nowy koncepcyjny model T7. Każdym członkiem zespołu kieruje pragnienie stworzenia czegoś, co odpowiadałoby potrzebom podróżników i zarazem reprezentowało wizję marki dotyczącą nowej generacji motocykli Adventure.

Koncepcyjny model T7, stworzony na bazie modelów wyścigowych, które uczyniły z Yamahy jedną z najbardziej uznanych marek w świecie rajdowym, to w pełni funkcjonalny prototyp opracowany z myślą o osiągnięciu doskonałej równowagi pomiędzy jazdą po drogach a jazdą terenową.

Ta lekka maszyna została wyposażona w nowe podwozie, które opracowano tak, aby harmonijnie współpracowało ze specjalnie zaprojektowaną wersją popularnego silnika Yamaha CP2 o pojemności 700 cm3. Pozwala to zapewnić wysoki moment obrotowy i łatwy przepływ mocy, dające doskonałą przyczepność we wszystkich warunkach.

Model T7 jest wyposażony w aluminiowy zbiornik paliwa, poczwórny reflektor LED, owiewki z włókna węglowego i płytę ochronną, specjalnie dopasowany układ wydechowy Akrapovič oraz przednie zawieszenie KYB wysokiej klasy. Ten koncept jest wizją idealnej maszyny terenowej i odgrywa kluczową rolę w opracowywaniu modeli terenowych nowej generacji Yamahy.

Już w 2018 roku narodzi się nowa legenda ulicy i bezdroży.

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły