Eicma: podstawowa Honda CBR1000RR Fireblade 2017 już jest!

- Piotr Jędrzejak

Do tej pory znaliśmy dwie lepsze wersje Fireblade’ów (SP oraz SP2). Teraz poznajcie bazową odmianę nowego litra!

Drugim z trzech producentów, który zaplanował swoją prezentację na dzień przed właściwym otwarciem targów Eicma w Mediolanie, jest Honda. Dwie najważniejsze premiery to endurowy skuter X-ADV oraz bazowy model nowego Fireblade’a. Jak pewnie pamiętacie, na Intermocie pokazano model Fireblade SP (z elektronicznym zawieszeniem) oraz Fireblade SP2 (limitowany do 500 sztuk).

17YM CBR1000RR Fireblade

Co więc posiada w sobie bazowa Honda CBR1000RR Fireblade na rok 2017?

W odróżnieniu od Fireblade’a SP którego już znacie, zwykły Blejd posiada ramę i wahacz pomalowane na czarno, zamiast srebrnych. Felgi również nie są już złote, ale czarne. Zawieszenie to teraz widelec Showa 43mm Big Piston Fork oraz amortyzator Balance Free Rear Cushion, zamiast elektronicznego, aktywnego Ohlinsa. Z kolei zamiast zacisków Brembo, pojawiły się 4-tłoczkowe, radialne Tokico. Razem z paliwem, Fireblade waży 196 kg, czyli 1 kg więcej niż SP. To były najważniejsze zmiany, przejdźmy do opisu modelu.

17YM CBR1000RR Fireblade

Silnik

90% Fireblade’a 2017 to nowa konstrukcja. Stosunek mocy do masy zwiększono o 14%, dzięki oszczędności 15 kg masy oraz dodaniu blisko 11 KM mocy. CBR1000RR ma 191,7 KM mocy przy 12500 obr/min oraz 114 Nm momentu obrotowego przy 11000 obr/min.

17YM CBR1000RR Fireblade

Elektronika

Na pokładzie jest 5-osiowy IMU, 9-stopniowa kontrola trakcji (Honda Selectable Torque Control – HSTC) oraz elektroniczna przepustnica z trybami jazdy. Zamiast hondowskiego C-ABS znalazł się tu system ABS od Boscha z kontrolą uniesienia tylnego koła (Rear Lift Control – RLC). Nie zabrakło też Wheelie Control, elektronicznego tłumika drgań oraz kontroli hamowania silnikiem. Wszystko steruje się za pomocą zegarów w formie kolorowego ekranu TFT. Tak jak w SP.

17YM CBR1000RR Fireblade

Dane techniczne:

ENGINE
TypeLiquid-cooled 4-stroke 16-valve DOHC Inline-4
Engine Displacement (cm³)999cc
No. of Valves per Cylinder4
Bore ´ Stroke (mm)76 x 55
Compression Ratio13:01
Max. Power Output141kW/13,000rpm
Max. Torque114Nm/11,000rpm
Oil Capacity3.4L
FUEL SYSTEM
CarburationPGM-DSFI
Fuel Tank Capacity16L
Fuel Consumption
ELECTRICAL SYSTEM
StarterElectric
Battery Capacity12V-7AH(Li-ion)
ACG Output0.42kw
DRIVETRAIN
Clutch TypeWet, multiplate with diaphragm springwith assist slipper
Transmission Type6-speed
Final DriveChain
FRAME
TypeDiamond; aluminium composite twin spar
CHASSIS
Dimensions (L´W´H)2,065mm x 720mm x 1125mm
Wheelbase1405mm
Caster Angle23°20’
Trail96mm
Seat Height832mm
Ground Clearance130mm
Kerb Weight196kg
Turning radius
SUSPENSION
Type FrontTelescopic inverted fork with an inner tube diameter of 43 mm, and a Big Piston Front Fork with preload, compression and rebound adjustment, 120mm stroke
Type RearUnit Pro-Link with gas-charged HMAS damper featuring 10-step preload and stepless compression and rebound damping adjustment, 138.2mm stroke. Rear Balance Free Rear Cushion with preload, compression and rebound adjustment, 62mm stroke.
WHEELS
Rim Size Front17 inch
Rim Size Rear17 inch
Tyres Front120/70ZR17 58W
Tyres Rear190/50ZR17 73W
BRAKES
ABS System Type2 Channel
INSTRUMENTS & ELECTRICS
InstrumentsTFT-LCD
Security SystemHISS
HeadlightLED
TaillightLED

 

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl