Przed Wami nowe podejście Hondy do sześćsetek wagi średniej. Teraz mają 650 cm3!
Pamiętacie Horneta? No jasne, że tak! Więc pewnie pamiętacie jego siostrę eFkę z owiewkami? Zapomnijcie! Teraz Hondy mają silnik o 50 cm3 większy oraz posiadają zupełnie nową konstrukcję
CB650F
Mamy do czynienia z zupełnie nowym nakedem w stylu streetfighter, z nowym silnikiem skupionym na wysokim momencie obrotowym, z odpowiednio wyważonym podwoziem opcjonalnie wyposażonym w ABS. Dostępna będzie też wersja 35kW na prawko A2 z ABSem w standardzie.
CB650F otwiera nową kartę w historii Hornetów. Nie ma z poprzednim modelem żadnych wspólnych części, jest zupełnie nową konstrukcją zaprojektowaną przez zespół młodych inżynierów. Silnik (rzędowa czwórka, 649 cm3) ma generować spory moment obrotowy z mocnym dolnym zakresem obrotów, szczególnie poniżej 4000 obr. Generuje 86 KM mocy przy 11000 obr. oraz 63 Nm przy 8000 obr.
Moc jest niższa, ale silnik ma być za to zdecydowanie bardziej elastyczny. W lepszych doznaniach w trakcie jazdy ma pomagać też nowe podwozie. Stalowa rama jest zdecydowanie sztywniejsza w okolicy główki, przy tym znacznie bardziej giętka w środku, co pozwala uzyskać odpowiednie prowadzenie oraz lepszy poziom wyczucia motocykla. Wahacz wykonany został z aluminium. Waga motocykla to 206 kg (208 kg z ABS) w stanie gotowym do jazdy, bez paliwa.
Zawieszenie to widelec o śr. 41 mm z przodu oraz amortyzator z tyłu z regulacją napięcia wstępnego. Przednie zaciski hamulcowe z 2 tłoczkami pracują na tarczy o śr. 320 mm.
CBR650F
Nowa eFka również nie ma niczego wspólnego ze swoją poprzedniczką, jednak z CB650F dzieli zdecydowaną większość. Oba te motocykle bazują na tej samej konstrukcji i identycznym silniku. Ideologicznie pozostaje przy tym niemalże identyczna z modelem 2011 – ma to być uniwersalny motocykl miejsko-sportowy.
W CBR650F system ABS znajduje się w standardzie, a masa wynosi 211 kg w stanie gotowym do jazdy, ale bez paliwa. Zawieszenie jest fabrycznie trochę bardziej sztywne, a do tego posiada regulację tłumienia.
Jedną z zalet obu 650-tek ma być bardzo pozytywny stosunek jakości jazdy do ceny.
CB650F | CBR650F | |
ENGINE | ||
Type | Liquid-cooled 4-stroke 16-valve DOHC inline-4 | Liquid-cooled 4-stroke 16-valve DOHC inline-4 |
Displacement | 649cm3 | 649cm3 |
Bore ´ Stroke | 67 x 46mm | 67 x 46mm |
Compression Ratio | 11.4:1 | 11.4:1 |
Max. Power Output | 64kW @ 11,000min-1 (95/1/EC) | 64kW @ 11,000rpm (95/1/EC) |
Max. Torque | 63Nm @ 8,000min-1 (95/1/EC) | 63Nm @ 8,000rpm (95/1/EC) |
Oil Capacity | 3.5L | 3.5L |
FUEL SYSTEM | ||
Carburation | PGM-FI electronic fuel injection | PGM-FI electronic fuel injection |
Fuel Tank Capacity | 17.3L | 17.3L |
Fuel Consumption | 21km/litre | 21km/litre |
ELECTRICAL SYSTEM | ||
Starter | Electric | Electric |
Battery Capacity | 12V/8.6AH | 12V/8.6AH |
ACG Output | 343W | 343W |
DRIVETRAIN | ||
Clutch Type | Wet, multiplate with coil springs | Wet, multiplate with coil springs |
Transmission Type | 6-speed | 6-speed |
Final Drive | #525 O-ring sealed chain | #525 O-ring sealed chain |
FRAME | ||
Type | Steel diamond | Steel diamond |
CHASSIS | ||
Dimensions (L´W´H) | 2,110mm x 775mm x 1,120mm | 2,110mm x 755mm x 1,145mm |
Wheelbase | 1,450mm | 1,450mm |
Caster Angle | 25.5° | 25.5° |
Trail | 101mm | 101mm |
Seat Height | 810mm | 810mm |
Ground Clearance | 150mm | 130mm |
Kerb Weight | 206kg (ABS: 208kg) | 211kg |
SUSPENSION | ||
Type Front | 41mm conventional telescopic fork | 41mm conventional telescopic fork |
120mm stroke | 120mm stroke | |
Type Rear | Monoshock damper with adjustable preload, 43.5mm stroke | Monoshock damper with adjustable preload, 43.5mm stroke |
WHEELS | ||
Type Front | Hollow-section 5-spoke cast aluminium | Hollow-section 5-spoke cast aluminium |
Type Rear | Hollow-section 5-spoke cast aluminium | Hollow-section 5-spoke cast aluminium |
Rim Size Front | 17M/C x MT3.5 | 17M/C x MT3.5 |
Rim Size Rear | 17M/C x MT5.5 | 17M/C x MT5.5 |
Tyres Front | 120/70-ZR17M/C (58W) | 120/70-ZR17M/C (58W) |
Tyres Rear | 180/55-ZR17M/C (73W) | 180/55-ZR17M/C (73W) |
BRAKES | ||
ABS System Type | 2-channel | 2-channel |
Type Front | 320 x 5.0mm dual hydraulic disc with dual-piston calipers and sintered metal pads | 320 x 5.0mm dual hydraulic disc with dual-piston calipers and sintered metal pads |
Type Rear | 240 x 5mm hydraulic disc with single-piston caliper and resin mold pads | 240 x 5mm hydraulic disc with single-piston caliper and resin mold pads |
INSTRUMENTS & ELECTRICS | ||
Instruments | Digital speedometer, digital bar graph tachometer,dual trip meter, digital bar graph fuel gauge, digital clock | Digital speedometer, digital bar graph tachometer,dual trip meter, digital bar graph fuel gauge, digital clock |
Security System | HISS | HISS |
Headlight | 12V, 55W x 1 (low)/55W x 1 (high) | 12V, 55W x 1 (low)/55W x 1 (high) |
Taillight | LED | LED |