Odcinkowy pomiar prędkości otrzyma nowe znaki z ograniczeniem prędkości

- Piotr Jędrzejak

Znaki D-51a oraz D-51b precyzyjnie wyznaczą koniec oraz początek kontroli, wraz z przypomnieniem o obowiązującym ograniczeniu prędkości.

Całkiem niedawno informowaliśmy Was, że Najwyższa Izba Kontroli zainteresowała się Odcinkowym Pomiarem Prędkości. Jak informowało biuro prasowe NIK: „Podczas kontroli sprawdzimy m.in. czy system odcinkowego pomiaru prędkości wpłynął na poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym”.

Kontrola wciąż trwa i jak teraz ujawnia brd24.pl, Ministerstwo Infrastruktury już teraz przygotowało nowelizację, która pomoże w rozwiązaniu jednego z problemów – oznakowania odcinkowego pomiaru prędkości. Projekt z dnia 28 stycznia 2019 roku modyfikuje rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.

Krótko mówiąc, Ministerstwo Infrastruktury wprowadza dwa nowe znaki: D-51a oraz D-51b. Oznaczą one początek kontroli (wraz z obowiązującym na danej trasie ograniczeniem prędkości) oraz koniec kontroli. Na znakach pojawią się ikony dwóch radarów oraz miniatura znaku B-33 w dolnym lewym rogu, przypominająca o dozwolonej prędkości.

nowe znaki D-51a oraz D-51b odcinkowy pomiar predkosci

Do tej pory kierowcy skarżyli się, że punkt rozpoczęcia i zakończenia kontroli nie był wyraźnie oznakowany. O ile na kontrolowanym odcinku oczywiście obowiązuje ograniczenie prędkości odpowiednie dla całego odcinka danej trasy, to przy samym Odcinkowym Pomiarze nie zawsze stały znaki przypominające maksymalną dopuszczoną prędkość. W efekcie zmieszani kierowcy często jechali znacznie wolniej, niż potrzeba.

Rozporządzenie wprowadzające nowe znaki jest obecnie w fazie konsultacji. Wejdzie w życie 14 dni po opublikowaniu w dzienniku ustaw. Zarządcy dróg będą mieli jednak aż 24 miesiące, aby postawić znaki na drogach.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl