Ogólnopolskie Stowarzyszenie Motocyklistów MotoAutostrada, dzięki akcji „Motocyklem bezpieczniej… miedzy samochodami” prowadzonej pod hasłem „Miejsca wystarczy dla wszystkich” wygrało nagrodę w Konkursie Kampania Społeczna Roku w Kategorii Inicjatywy Lokalne.
Informacja prasowa
Zwycięstwo jest też Waszą zasługą, ponieważ o konkursie pisaliśmy na stronach MotoRmanii, zachęcając do głosowania. Celem kampanii jest podwyższenie stopnia znajomości przepisów dotyczących jazdy motocyklem między samochodami oraz przekonanie kierowców samochodów do pozostawienia odpowiedniej ilości miejsca dla motocyklistów. Efektem działań MotoAutostrady jest większa kultura zachowań użytkowników dróg. W 2011r. akcja miała miejsce w Krakowie, Katowicach i Nowym Sączu, a w tym roku będziemy ją kontynuować w kolejnych miastach.
MotoAutostrada rozpoczęła swoją działalność jako grupa motocyklistów walczących o zmniejszenie opłat dla motocyklistów na autostradach. Po niespełna trzech latach udało się doprowadzić do obniżki opłaty na 4,50 zł na jednej „bramce” na odcinku autostrady A4 Kraków – Katowice, jak również na autostradach zarządzanych przed GDDKiA (50% stawek obowiązujących dla kierowców samochodów osobowych).
Kampania „Miejsca wystarczy dla wszystkich” trwa dopiero drugi rok, a już staje się ogólnopolskim wydarzeniem. Stowarzyszenie jest z Krakowa, jednak chętnie podejmuje współpracę z motocyklistami z całego kraju.
„Nasze stowarzyszenie jest otwarte dla motocyklistów z całej Polski, wszyscy którzy chcą zrobić coś dla dobra zarówno motocyklistów, jak i wszystkich osób na drogach są mile widziani w naszych szeregach” – powiedziała Monika Górska, przedstawicielka MotoAutostrady.
Nowością jest też nagroda internautów, którzy głosowali na nominowane przez Jury kampanie. Ich wybór padł na kampanię „Zostań dawcą” zrealizowaną przez Fundację TVN “Nie jesteś sam” oraz Fundację DKMS Polska. Pomimo, iż motocykliści nie wygrali w internetowym głosowaniu, Szczęsny Filipiak, prezes MotoAutostrady nie jest zmartwiony. Jak powiedział w wywiadzie dla MotoRadio.com.pl: „Wygrała bardzo słuszna kampania i na pewno trzeba ją popierać”.