Zwykłe, gumowe przewody hamulcowe mają ograniczoną żywotność, a rozciągliwa natura gumy przyczynia się do obniżenia wydajności układu hamulcowego. Przewody w stalowym oplocie poprawią nie tylko jakość jazdy, ale także bezpieczeństwo.
informacja prasowa
Tradycyjne, gumowe przewody hamulcowe mają trwałość zaledwie pięciu lat. Po upływie tego czasu hamulec staje się „miękki”, a wyczucie dokładnego punkt zadziałania oraz dozowalność i wydajność układu znacząco spada. Na szczególne ryzyko narażone są motocykle jeżdżące po torze lub na takich drogach, gdzie niezbędne są częste i mocne hamowania, a także motocykle ciężkie. Jeżeli z każdym kolejnym hamowaniem, skuteczność hamulców znacznie spada, należy przyjrzeć się przewodom hamulcowym.
Rozwiązaniem problemu i alternatywą dla fabrycznych, gumowych przewodów są wydajniejsze i dużo bezpieczniejsze przewody w stalowym oplocie marki TRW.
Przewody w stalowym oplocie oferowane przez markę TRW zapewniają wyraźną poprawę dozowalności, momentu zadziałania, a także siły docisku klocków hamulcowych do tarczy, zwiększając bezpieczeństwo zwłaszcza w najbardziej ekstremalnych warunkach jazdy. Rdzeń przewodu został wykonany z teflonu produkowanego przez koncern DuPont. Zewnętrzny oplot ze stali szlachetnej zapewnia maksymalną ochronę rdzenia przy dużej elastyczności i wytrzymałości mechanicznej.
Wymiana gumowych przewodów na stalowe ma dodatkowe korzyści: przewody w stalowym oplocie oferowane przez TRW nie wymagają serwisu, nie starzeją się i nie zużywają. Nie ma także granicznego okresu ich żywotności. Dodatkowym atutem będą wydłużone okresy wymiany płynu hamulcowego. Wszystkie przewody hamulcowe w stalowym oplocie wyprodukowane przez TRW posiadają homologację TÜV.