BMW ogłasza właśnie akcję serwisową zakrojoną na szeroką skalę. Jednak ciężko nazwać ją tragedią – to raczej dbanie o swoich klientów i swój produkt.
Kampania serwisowa dotyczy niektórych modeli z serii R oraz z serii K, które wyprodukowane zostały pomiędzy listopadem 2003 r., a kwietniem 2011 r. Na całym świecie obejmuje ok. 300 000 motocykli, z czego 1870 zostało sprzedanych w Polskich salonach.
Sprawa dotyczy aluminiowej flanszy (kołnierza) mocującej tylne koło. Zbyt mocne dokręcanie śrub tarczy hamulcowej lub śrub mocujących koło, wraz z biegiem lat i z kolejnym dokręcaniem ze zbyt dużą siłą (np. kluczem pneumatycznym) może powodować pęknięcia flanszy. BMW nie zauważyło żadnych poważnych, związanych z tym awarii, dlatego akcja jest przede wszystkim prewencyjna.
Akcja serwisowa polegała będzie na wymianie kołnierza na bardziej wytrzymały i nie powinna zająć dłużej, niż 1 godzinę. Klienci, którzy kupili swój motocykl w salonie lub serwisują go w ASO będą zapraszani przez BMW, jednak bezpłatna wymiana dotyczy wszystkich motocykli objętych akcją, niezależnie od pochodzenia danego egzemplarza. Jeżeli więc Wasze BMW to model R lub K wyprodukowany w czasie 11.2003 – 04.2011, przygotujcie swój numer VIN i skontaktujcie się z najbliższym Dealerem BMW Motorrad, aby umówić się na wymianę.