MOTORóżowi. Ta motocyklowa ogólnopolska akcja odbyła się 1. października w 3 miastach – Warszawa, Toruń i Wrocław – w dniu inaugurującym październik, czyli Miesiąc Walki z Nowotworem Piersi.
autor: Ewa Palmowska
To już 4. edycja MOTORóżowych, których pomysłodawcą i organizatorem jest agencja Link PR.
Idea MOTORóżowych powstała, by edukować kobiety w zakresie profilaktyki raka piersi w sposób ciekawy oraz przystępny. Organizatorzy chcą przekonywać, że rak piersi to nie wyrok, a szybko wykryty może zostać całkowicie wyleczony. Już od 4 lat kobiety – motocyklistki w różowych kamizelkach, z dużym wsparciem mężczyzn są symbolem profilaktyki w walce z rakiem piersi. Próba pobicia rekordu Guinessa w samobadaniu piersi ma przypominać kobietom o konieczności badań profilaktycznych.
We Wrocławiu na placu pod Katedrą Sw. Marii Magdaleny o godzinie 12:00 zgromadziło się około 100 motocyklistek i motocyklistów. Osoby, które zadeklarowały swoją obecność wg wpisów na wydarzeniu na facebooku, otrzymały bezpłatne kamizelki propagujące ideę MOTORóżowych. Rozdanych zostało około 100 sztuk kamizelek. Sponsorem akcji był Santander Consumer Bank, organizatorem Fundacja Moto Dolls, partnerami: Dolnośląskie Centrum Onkologii – Wojewódzki Ośrodek Koordynujący Populacyjne Programy Wczesnego Wykrywania Raka Piersi oraz Profilaktyki i Wczesnego Wykrywania Raka Szyjki Macicy, Pizzeria Gusto oraz Motor Mania Husky.
Podczas całego wydarzenia widoczne było ogromne wsparcie i zainteresowanie akcją Motoróżowi Wrocław ze strony Panów Motocyklistów. Przygotowali swoje motocykle na różowo i przybyli na Różowy Przejazd w różowych dodatkach oraz pomalowanych brodach na różowo. Motoróżowych odwiedził Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego, pozytywnie zaskoczony tak wysoką frekwencją motocyklistów zapowiedział w przyszłym roku większe poparcie władz miast dla takich kampanii społecznych.
Od godziny 13:00 Różowa Masa Krytyczna opanowała ulice miasta kierując się w kierunku Dolnośląskiego Centrum Onkologii. Tam na dziedzińcu szpitala odbyła się krótka prelekcja informacyjna dotycząca możliwości wczesnego zapobiegania i wykrywania nowotworów piersi. Cały teren ośrodka wypełnił widok i dźwięk(!!) różowych motocykli, a pacjentki bardzo się ucieszyły z tak licznego przybycia tak pozytywnie zakręconych Motoróżowych.
Różowy Widowiskowy przejazd motocykli zakończył się na ul. Buforowej w hali Motor Mania Husky. W tzw. międzyczasie Wataha Husky zapewniła Różowy Terror na mieście rozdając przechodniom ulotki Dolnośląskiego Centrum Onkologii z odpowiednimi informacjami.
Fundacja Moto Dolls, która organizowała już podobne akcje w ramach Kampanii Społecznych Profilaktyki i Diagnostyki Nowotworów Piersi podczas ostatniej edycji Targów Wrocław Motorcycle Show, zapewnia po rozmowach z osobami z ośrodka diagnostyki, że świadomość w tym temacie społeczeństwa w widoczny sposób (RÓŻOWY I OPTYMISTYCZNY) poprawia się i przekłada bezpośrednio na wykrywalność i nowe możliwości całkowitego wyleczenia raka piersi.
Jeśli udało się przy okazji niezwykłej zabawy kolorem skłonić chociaż jedną osobę do samobadania lub zgłosić się do odpowiedniego ośrodka na takie badanie, które powinno być przeprowadzane optymalnie raz w roku to znak, że było WARTO!!
Wydarzenie było także doskonała okazja do spotkania miłośników motocykli, zwłaszcza kobiet motocyklistek, których na polskich drogach jest coraz więcej.