31 marca, zaciętym głosowaniem zakończyła się druga edycja konkursu Yamaha Dealer Built. Sympatycy customów z całej Europy w elektronicznym głosowaniu oddali przeszło 22 tysiące głosów, wybierając zwycięzców w trzech kategoriach: w klasie V2/V4 pierwsze miejsce zajął salon UHMA BIKE, wśród motocykli 1- i 2-cylindrowych zwyciężył hiszpański Eduardo Castro Motors, a w kategorii pojazdów z rzędowymi silnikami 4-cylindrowymi wygrał grecki Jigsaw Custom Motorcycles. Dodatkowo, jury wyłoniło własnego laureata, którym została polska firma POLand POSITION.
informacja prasowa
Globalny projekt Yamaha Yard Built skupił najzdolniejszych projektantów z całego świata, którzy stworzyli niezwykłe motocykle na bazie modeli Sport Heritage. Customy zbudowane przez europejskich dealerów Yamahy w dwóch edycjach konkursu stały się integralną częścią rodziny pojazdów Yamaha. W obu edycjach dealerzy Yamaha zaprezentowali swoje umiejętności i kreatywność przy tworzeniu własnych motocykli Yard Built.
„Kiedy zaczynaliśmy projekt Yard Built i zaprosiliśmy do niego najlepszych projektantów motocykli na świecie, nie spodziewaliśmy się, że nasi dealerzy będą w stanie im dorównać — powiedział Cristian Barelli, koordynator ds. marketingu Yamaha Motor Europe. — Tymczasem oni udowodnili, że projektowanie motocykli z serii Sport Heritage według własnej koncepcji nie jest wyłącznie domeną ekspertów z nieograniczonym budżetem. Projekty czterech zwycięzców cechują się wyjątkową oryginalnością, która z pewnością zasługuje na uznanie i uzyskane głosy”.
Hiszpańska firma Eduardo Castro Motors podbiła serca europejskich motocyklistów unikalnym projektem Yamahy XSR700, który został nazwany „BY DESIGN E.CASTRO”. Hiszpanie zdobyli cztery tysiące głosów w kategorii jednośladów jedno- i dwucylindrowych. Stylizację modelu XSR700, podkreślającą jego wytrzymałość, osiągnięto dzięki zastosowaniu opon z blokowym bieżnikiem, wyjątkowych reflektorów przednich i tylnych, niestandardowych błotników i pięknego siedzenia. Wyjątkowy układ wydechowy marki Akrapovič, kierownica, podnóżki oraz lusterka nadają motocyklowi rasowy wygląd. Doskonałe malowanie uzupełnia stylizację, sprawiając, że ten model jest zasłużonym zwycięzcą w swojej kategorii.
Wyjątkowy projekt polskiego dealera UHMA BIKE, bazujący na motocyklu VMAX, zwany „NOAH”, zdecydowanie zwyciężył w kategorii V2/V4, zdobywając imponującą liczbę 5470 głosów. Modyfikacje tylnego siedzenia, tylnych świateł i kierunkowskazów znacznie wygładziły stylizację tego pogromcy dróg. Dodatkowe zmiany wprowadzone w zbiorniku paliwa, kierownicy, tarczach hamulcowych i dźwigniach nożnych to odważny krok, godny modelu VMAX. Zmiana w układzie wydechowym stanowi wykończenie, które zapewnia wyjątkowe brzmienie podczas jazdy.
Grecka firma Jigsaw Custom Motorcycles wystawiła do konkursu zmodyfikowaną XJR1300, która zdobyła 3503 głosy, zapewniając dealerowi triumf w kategorii motocykli z rzędowymi silnikami czterocylindrowymi. Ta maszyna o brawurowej stylizacji stanowi wspomnienie wyścigów lat 70., co osiągnięto dzięki pełnej owiewce zainspirowanej ówczesnymi trendami. W połączeniu z niestandardowym tyłem, wyjątkowymi felgami i czarnym, matowym wydechem motocykl jest maszyną, obok której nie można przejść obojętnie. Wykończenie w błyszczącej czerni z legendarną grafiką Yamaha Speedblock gwarantuje, że grecki projekt modelu XJR z pewnością będzie przykuwał wzrok.
Paweł Rybak i Grzegorz Dąbrowski z polskiej firmy POLand POSITION zwyciężyli w kategorii Faworyt Jury, prezentując niezwykle oryginalny projekt na bazie modelu XSR700. Oddaje on hołd pierwszej maszynie wyprodukowanej przez firmę Yamaha — modelowi YA-1 Akatombo, który został wprowadzony do użytku w 1955 roku. W myśl tego niesamowitego projektu bijące serce XSR700 obudowano niestandardowymi podzespołami, które sprawiają, że projekt firmy POLand POSITION łudząco przypomina legendarny motocykl.
Jeśli zainspirował Cię kunszt dealerów Yamaha, to zapraszamy do obejrzenia motocykli z projektu Yard Built na pokazach customów w Paryżu i Londynie. To właśnie na tych imprezach Yamaha zaprezentuje wyjątkowe projekty bazujące na serii Sport Heritage, które zostały skonstruowane między innymi przez włoską firmę Moto di Ferro i szwedzkiego dealera GS MASHIN.
Dowiedz się więcej o pokazach www.thebikeshed.cc/event/bike-shed-paris-2016, weź w nich udział i wspólnie z nami twórz wyjątkową kulturę customów.