Ma 34 KM, waży 158,5 kg i sprawia bardzo dobre wrażenie!
Plotki na temat małolitrażowego BMW krążą po świecie już od dawna, a na początku października tego roku Niemcy zaprezentowali Concept Stunt G 310. Wtedy było wiadomo, że premiera finalnego motocykla jest już bardzo blisko. No i rzeczywiście!
Zaledwie wczoraj BMW oficjalnie ogłosiło swój nowy motocykl, BMW G 310 R. Jest stworzony we współpracy z indyjskim TVS Motors, z którym BMW zawiązało współpracę w 2013 roku. Jak czytamy w informacji prasowej: „Rozwinięty w Monachium przez BMW Motorrad – wyprodukowany w Indiach dzięki kooperacji z partnerem TVS Motor Company”.
G310R posiada jednocylindrowy silnik o pojemności 313 ccm, chłodzony cieczą, z czterema zawodami i dwoma wałkami rozrządu. Co ważne, głowica została obrócona o 180 stopni (dolot z przodu, kolektory wydechowe z tyłu), a sam silnik jest przechylony do tyłu. Takie rozwiązania pozwoliły osiągnąć krótki rozstaw osi w połączeniu z długim wahaczem. Rama to konstrukcja rurowa, stalowa, a wahacz wykonano z aluminium. Zawieszenie to widelec USD oraz tylny amortyzator z regulacją naprężenia wstępnego. Jedną z ważniejszych cech jest nisko umieszczona kanapa – na wysokości 785 mm. Koła mają po 17 cali, a rozmiary opon to 110/70 z przodu oraz 150/60 z tyłu.
Silnik produkuje 34 KM i 28 Nm, co przy wadze 158,5 kg w stanie gotowym do jazdy zapowiada całkiem radosne przeżycia. G310R ma 6-biegową skrzynię, a za hamowanie odpowiedzialny jest radialnie montowany, 4-tłoczkowy zacisk pracujący na pojedynczej, 300-milimetrowej tarczy. Oczywiście ABS jest w standardzie.