„Co się stanie po połączeniu sportowego motocykla i elektrycznego napędu? Eksperymentalny eRR przenosi temat braku emisji spalin i elektrycznego napędu na nowy, bardziej fascynujący poziom.”
Gdy producenci motocykli chwalą się swoim nowym pomysłem, który jest jeszcze we wczesnych fazach rozwoju, nazywają go zazwyczaj pojazdem koncepcyjnym. W przypadku BMW eRR prace są na tak wczesnym etapie, że Niemcy nazwali ten pojazd „eksperymentalnym”.
BMW ma już doświadczenie z elektrykami. W produkcji seryjnej są dwa samochody hybrydowe (i3 oraz i8), a BMW Motorrad stworzyło skuter elektryczny C Evolution. Jak przyznaje Stephan Schaller, szef BMW Motorrad, S1000RR to wyśmienity motocykl sportowy, jednak na pierwszych metrach, do około 50-60 km/h, przyspieszenie elektrycznego skutera miażdży spalinowego superbika. Tak powstał pomysł, aby połączyć motocykl sportowy z napędem elektrycznym.
Póki co wiadomo tylko tyle, że eRR powstał we współpracy z Monachijskim Uniwersytetem Technicznym. Nie znamy żadnych innych szczegółów technicznych, ale wiemy z doświadczenia, że BMW pochwali się swoim dziełem dopiero wtedy, gdy będzie ono perfekcyjnie dopracowane.