Space Ranger 300, czyli chińska kopia Ducati 1098 – jest tego więcej!

- Piotr Jędrzejak

Nie, to co widzicie na zdjęciu to wcale nie jest Ducati. Mimo, że baaardzo przypomina Ducati.

Ten sprzęt pochodzi prosto z Chin i mimo trochę mniejszej pojemności (1 cylinder i 292 lub 300 ccm, nie jest to jasne, ale kto by się przejmował) jest wierną kopią Ducati 1098. Na jednym ze zdjęć widnieje logo Space Ranger i bardzo chcielibyśmy, aby tak brzmiała ostateczna nazwa. Ale niestety wygląda na to, że poprawnie jest to Wonjan WJ300GS Shadow. Zobaczcie. Jeżeli to nie wygląda jak Dukat 1098, to zwijamy MotoRmanię i zmieniamy branżę.

WJ300GS Shadow - prawie Ducati 1098

WJ300GS Shadow - prawie jak Ducati 1098 (2)

Chiny mają długą i bogatą tradycję kopiowania dóbr wszelakich. W ofercie Wonjana znajdziemy jeszcze nakeda WJ300 pod chwytliwą nazwą Pionieer – jednak coś nam się wydaje, że w segmencie motocykli Chińczykom daleko od pionierów. Zresztą zobaczcie, czy to nie wygląda „troszeczkę” jak Ducati Streetfighter?

WJ300 Pioneer - Ducati Streetfighter (1)

Możecie się śmiać (tak jak my) ale zwróćcie uwagę na szczegóły – znajdziecie je też na stronie producenta. Oba te sprzęty wyglądają nieźle jak na „Chińczyki”, mają po 19,5 KM mocy i ważą ok. 153 kg. Rama i zawieszenie USD wygląda solidnie, a na przedniej osi znalazły się po dwie tarcze! Całkiem nieźle, prawda?

W 2014 roku Wonjan rozwinął też (na pewno w zupełności samodzielnie!) nowy motocykl klasy 150 nazwany Smart, który wcale-a-wcale nie przypomina Hondy Grom, znanej w Europie jako Honda MSX125. W ofercie chińskiego producenta są też dwa siostrzane sprzęty 150 i 250, które dość mocno przypominają nam Hondę CBR250R… Ale możemy się mylić…

WJ150-18 - prawie jak Honda MSX125 (2)

WJ150R - prawie jak Honda CBR250R (2)

Jak twierdzi Wonjan, w ich fabryce produkowanych jest około 500 000 motocykli rocznie. Gama jest ogromnie szeroka, a są w niej nawet motocykle policyjne i militarne. Nawet jeżeli wymieniona liczba produkcji jest przesadzona, to i tak nie śmiemy jej porównywać do wyników sprzedażowych w Polsce… Ale to w końcu Azja, prawda?

Jest jeszcze jedna rzecz, o której warto wspomnieć, a która znacząco zwróciła naszą uwagę na Wonjana, którego pełna nazwa to Chongqing Wonjan Motorcycle Mfg Co., Ltd. Firma założona została w 1984 roku, a teraz jest podobno w czołówce chińskich producentów jednośladów, przy okazji eksportując swoje pojazdy na rynki południowo-wschodniej Azji, Ameryki i Europy. Swój sukces zawdzięcza znanej Wam marce Suzuki, które to w 1993 roku zostało poważnym inwestorem Wonjana, dzieląc się m.in. technologią. Podobno Wonjan jest jednym z najważniejszych partnerów Suzuki w Chinach.

Mówiąc więc w dużym i dość ogólnikowym skrócie, wyobraźcie sobie, że Suzuki pomaga firmie kopiującej motocykle innych, znanych producentów. Ciekawe, prawda?

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl