Przy okazji wyjawienia planów o drogowej wersji motocykla MotoGP, Honda pochwaliła się też innymi zamierzeniami.
Wielkie Skrzydło chce wprowadzić na rynek nową serię motocykli uniwersalnych, łatwych w prowadzeniu, ale tym razem trochę większych. Wszystko wytłumaczył Takanobu Ito, CEO Hondy:
„Idąc śladem nowej serii Mid [czyli motocykli NC700 S oraz X, jak też skutera Integra – przyp. red.], Honda wprowadzi na rynek serię większych modeli idących nową drogą, które umożliwią klientom jeszcze bardziej cieszyć się z codziennych dojazdów, ale i z weekendowych podróży. Nowa, stylowa seria będzie wyposażona w silnik z wysokim momentem obrotowym, w niskie siedzenie, co ułatwi prowadzenie oraz w wygodną pozycję zapewniającą wysoką stabilność przy manewrowaniu. Produkcja pierwszego modelu z nowej serii rozpocznie się w lutym 2013 w fabryce Kumamoto – głównej, światowej jednostce produkującej motocykle Hondy, a sprzedaż rozpocznie się od Północnej Ameryki.”
Mówi się, co potwierdził krótki i niesfotografowany slajd na konferencji, że nowy jednoślad, o którym mówi szef Hondy, to połączenie skutera i motocykla. Na slajdzie zobaczyć można było sylwetkę długiego, niskiego motocykla turystycznego i wyglądało na to, że oba koła schowane były w owiewkach. Czyżby Honda chciała wskrzesić wizjonerskie, ale niezbyt trafione DN-01, poprawione o koncept „serii Mid”?
Poza tym, Ito-san potwierdził, że Honda zaatakuje Rajd Dakar motocyklem fabrycznym. Prototyp na bazie CRF450X jest aktualnie w fazie testów, a chrzest bojowy przejdzie na Rajdzie Maroko (14-20 października).