Debiut torowy zapowiedziany jest na za miesiąc, a start w pełnym cyklu Moto2 rozpocznie się wraz z sezonem 2019.

Historia wyścigów motocyklowych jest mocno związana z MV Agustą. Jako najbardziej utytułowany producent europejski, MV Agusta posiada na koncie 75 tytułów mistrzowskich (38 dla zawodników i 37 dla producenta) zdobytych w latach 1952 – 1974. Te włoskie motocykle ustawiły się na starcie pierwszego wyścigu, który teraz przeistoczył się w Mistrzostwa Świata MotoGP – wtedy MV Agusta zgarnęła 4. lokatę, ale drugą rundę już udało się zwyciężyć. Na motocyklach z Varese ścigali się Carlo Ubbiali, John Surtees, Mike Hailwood, Phil Read i oczywiście Giacomo Agostini.

Teraz, po 42-letniej przerwie, MV Agusta powraca do kategorii Moto2. Włosi nawiązali współpracę z ekipą Forward Racing Team, a podwozie pomagał dopracować Suter. W sezonie 2019 kategoria Moto2 ścigała się będzie na 3-cylindrowych silnikach 765 ccm od Triumpha.

Pierwsze oficjalne zdjęcie nowej MV Agusty do Moto2.

Pierwsze oficjalne zdjęcie nowej MV Agusty do Moto2.

Pierwszy prototyp nowej MV Agusty dla klasy Moto2 jest już w zaawansowanym stadium rozwoju, a debiut torowy zapowiedziany jest na lipiec 2018.

„MV Agusta jest najbardziej utytułowaną marką w historii motocyklizmu” - powiedział Giovanni Castiglioni, Prezydent MV Agusty. „Powrót marki do Grand Prix jest dla mnie wielkim zaszczytem. Mistrzostwa Moto2 są bardzo konkurencyjne i aby odnosić sukcesy, potrzebujemy zastosować swoją najlepszą technologię i doświadczenie z działu wyścigowego.”

Zespół Forward Racing Team powstał w 2009 roku, a w Moto2 ściga się od początku tej klasy w 2010 roku. W pierwszym wyścigu stanął na podium, a zwyciężył w 4. rundzie. Ekipa Forward ma także na koncie zwycięstwo w klasie Open w kategorii MotoGP w 2014 roku z Aleixem Espargaro za kierownicą.