Ma 120 KM mocy, waży 221 kg na sucho i ma wysokiej jakości wyposażenie.

Indian rzuca wyzwanie, twierdząc, że „wyznacza nowy standard dla motocykli amerykańskich”. Nowy motocykl wychodzi w dwóch wersjach: FTR1200 oraz FTR1200S. Wywodzi się z doświadczenia we flat tracku, a rozwiązania i stylistykę czerpie z wyścigowej wersji FTR750 oraz z koncepcyjnego modelu FTR1200 Custom zaprezentowanego w 2016 roku. Jest to jednocześnie pierwszy motocykl z nowej platformy Indiana, która skierowana będzie do nowej grupy motocyklistów.

FTR jest tak zwanym „Street Trackerem”, czyli sprzętem mocno inspirowanym flat-trackiem, który przeznaczony jest do użytku na drogach publicznych. Ma wyprostowaną, agresywno-sportową pozycję z szeroką kierownicą, a Indian twierdzi, że silnik produkuje 120 KM oraz zapewnia imponująco płaski przebieg momentu, co skutkuje elastycznością na każdym biegu. Mimo, że nie jest najlżejszy (221 kg na sucho), to zapowiada się, że będzie z niego naprawdę niezły dzik!

Indian FTR1200 i FTR1200S 2019 (34)

Podwozie (FTR 1200 oraz FTR 1200 S):

- Rama kratownicowa,
– widelec USD o śr. 43 mm, 150 mm skoku,
– tylny amortyzator zamontowany z boku, skok 150 mm,
– radialnie montowane zaciski Brembo Monobloc M4.32 na tarczach 320 mm,
– zbiornik pod kanapą dla poprawienia środka ciężkości,
– airbox dokładnie nad silnikiem, jak w wyścigowym FTR750,
– tylne zawieszenie i rurowy wahacz jak w FTR750, zapewniają wysokie osiągi, komfort jazdy i sportowy wygląd,
– nowo-zaprojektowane opony Dunlop DT3-R z bieżnikiem w stylu flat-track,
– koła 19″ z przodu i 18″ z tyłu,
– napęd łańcuchem,
– szeroka, aluminiowa, flat-trackowa kierownica ProTaper,
– waga na sucho: 221 kg oraz 222 kg dla wersji S.

Indian FTR1200 i FTR1200S 2019 (17)

Wyposażenie (dla obu modeli):

- Oświetlenie LED z reflektorem o wyjątkowym kształcie,
– port USB do szybkiego ładowania,
– tempomat.

Indian FTR1200 i FTR1200S 2019 (24)

Silnik (dla obu modeli):

- Nowy silnik V-twin chłodzony cieczą, pojemność 1203 ccm,
– 120 KM mocy (90 kW),
– 112 Nm momentu obrotowego z płaskim przebiegiem krzywej,
– wysoka elastyczność i duży kop na niskich obrotach,
– kompresja 12,5:1, głowice o dużej przepustowości gazów, dwie elektroniczne przepustnice,
– do budowy użyto sporo magnezu, aby obniżyć wagę,
– lekki wał korbowy pozwala szybko wkręcać się aż do odcinki,
– sprzęgło uślizgowe.

Indian FTR1200 i FTR1200S 2019 (6)

Dodatkowo model FTR 1200 S posiada:

- Przedni widelec oraz tylny amortyzator (z zewnętrznym zbiorniczkiem) posiadają pełną regulację (napięcie wstępne, tłumienie kompresji i odbicia),
– dotykowy ekran LCD o rozmiarze 4,3″ z bluetoothem,
– czuła na zakręty kontrola stabilności, ABS, kontrola trakcji oraz kontrola wheelie,
– trzy tryby jazdy.

Indian FTR1200 i FTR1200S 2019 (31)

Dostępność

- FTR 1200 pojawi się w czarnym kolorze Thunder Black w trzech opcjach mocy (120 KM, 93 KM oraz zgodny z kat. A2).

- FTR 1200 S pojawi się w kilku opcjach: Indian Motorcycle Red over Steel Gray, Titanium Metallic over Thunder Black Pearl, a także replika wyścigowa w stylu FTR750.

- Oba modele trafią do salonów jeszcze w pierwszej połowie 2019 roku, cena nie została jeszcze ogłoszona.

Dane techniczne – FTR 1200:

Dane techniczne Indian FTR 1200 S 2019

Dane techniczne – FTR 1200 S:

Dane techniczne Indian FTR 1200 2019