Dakarowa CRF wygląda świetnie, ale czy pokona konkurencję?
Miniona edycja Rajdu Dakar była dla Hondy pierwszą po długiej, 23-letniej przerwie. Wystawiony na start motocykl bazował na modelu CRF450X, a teraz, po zebraniu doświadczeń, Honda Racing Corporation prezentuje nowy model. Jeżeli dodatkowe punkty w klasyfikacji przydzielane byłyby za wygląd motocykla, to obstawiamy, że Honda zgarnęłaby komplet.
Nowa wersja CRF450 Rally ma lepsze osiągi silnika, wydajniejszą aerodynamikę, podwyższoną wytrzymałość oraz zmodyfikowane wymogi dotyczące serwisów eksploatacyjnych. Motocykl będzie oczywiście używany przez fabryczną ekipę HRC, a dodatkowo zostanie udostępniony innym teamom. W składzie Hondy znalazło się pięciu zawodników: Helder Rodrigues (Portugalia, 34 lata), Sam Sunderland (Wielka Brytania, 24), Javier Pizzolito (Argentyna, 33), Paulo Goncalves (Portugalia, 34) and Joan Barreda (Hiszpania, 29).
W tym roku Honda celuje zgarnięcie zwycięstwa, jednak z pewnością nie będzie miała łatwego życia. Jednym z powodów będzie 5-krotny zwycięzca, Cyril Despres, który przeniósł się z KTMa do Yamahy i bardzo chce wygrać Rajd w nowych barwach. Sam KTM również szykuje ofensywę. Do tej pory Marc Coma i ich motocykl był najlepszy w Rajdzie Dakar, a bazował na starej konstrukcji modelu 690 z kratownicową ramą rurową. Na najbliższą edycję rajdu, KTM już szykuje motocykl zbudowany na podstawie swoich 450-tek z enduro i motocrossu.
Zobacz też: więcej zdjęć dakarówki od Hondy!
Będzie się działo! Ale póki co, obejrzyjcie świetną Hondę CRF450 Rally: