FIM EWC – Suzuka 8 Hours jednak w listopadzie

- Mick

Organizatorzy motocyklowych mistrzostw świata FIM EWC poinformowali o przesunięciu legendarnego wyścigu Suzuka 8 Hours z lipca na listopad z uwagi na wprowadzenie w Japonii stanu wyjątkowego.

Oznacza to, że japoński klasyk będzie jednak zwieńczeniem sezonu 2019-2020, który początkowo miał zakończyć się na Suzuce w lipcu.

Organizatorzy FIM EWC zmuszeni byli jednak przesunąć z kwietnia na sierpień wyścig 24-godzinny w Le Mans, odwołać czerwcowe zmagania na niemieckim Oschersleben a następnie zamienić wrześniowy Bol d’Or z pierwszej rundy sezonu 2020-2021 na ostatnią rundę sezonu 2019-2020.

Lipcowa Suzuka nie miałaby w takiej sytuacji statusu finału sezonu, a to oznaczało, że nie oferowałaby dodatkowych punktów. Tradycyjnie pula punktowa jest tam o 50% wyższa.

Przesunięcie wyścigu na listopad oznacza, że Suzuka 8 Hours wraca na ostatnią pozycję w kalendarzu i będzie oferować dodatkowe punkty.

Wyścig w listopadzie oznacza także zupełnie inne warunki. Zamiast niemal tropikalnych upałów, wysokiej wilgotności i potencjalnych ulew na zawodników czekać będą znacznie niższe temperatury i potencjalnie dużo lepsza przyczepność. Czasy okrążeń mogą być nawet o dwie sekundy szybsze, a to może oznaczać rekordowe tempo.

W Japonii po raz trzeci zobaczymy w tym roku ekipę Grzegorza Wójcika, Wójcik Racing Team z numerem 77, który w tym roku reprezentują Gino Rea, Christoffer Bergman i Axel Maurin. Debiut w Suzuka 8 Hours planuje także zespół Bartłomieja Lewandowskiego, LRP Poland, który od lat ściga się w pełnym cyklu FIM EWC, ale z wyłączeniem japońskiego klasyka.

Najnowsze zmiany w kalendarzu oznaczają, że zawodnicy wznowią sezon FIM EWC 2019-2020 w Le Mans pod koniec sierpnia i wydaje się to realną opcją. Władze Francji chcą już wkrótce wznowić działalność torów wyścigów i potencjalnie jeszcze latem wrócić do organizowania imprez masowych.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl