Team LRP Poland w nowym składzie w finale FIM EWC

- MotoRmania

Podczas finału motocyklowych mistrzostw świata FIM EWC w portugalskim Estorilu ekipa LRP Poland wystartuje w sobotę w nowym składzie.

Informacja Prasowa

Za sterami BMW S1000RR z numerem 90 do Bartłomieja Lewandowskiego i Kamila Krzemienia dołączy doświadczony Austriak Philipp Steinmayr, który zastąpi Niemca Dominika Vincona.

Całą trójkę czeka w najbliższy weekend walka na zupełnie nowym torze. Estoril w ostatniej chwili zastąpiło bowiem w kalendarzu wyścig Bol d’Or na francuskim torze Paul Ricard. Z tego powodu do Portugalii nie mógł przybyć Vincon.

Treningi na ulokowanym na przedmieściach Lizbony torze rozpoczną się już w środę. W czwartek i piątek zawodników czekają kwalifikacje, a w sobotę 12-godzinny wyścig, który rozpocznie się o 9:30 rano polskiego czasu i będzie od startu do mety relacjonowany na antenach Eurosportu.

Po trzech z czterech rund MŚ FIM EWC sezonu 2019-2020 ekipa LRP Poland zajmuje w klasyfikacji generalnej trzynaste miejsce. Polski zespół, jako jeden z nielicznych, kończył wszystkie dotychczasowe wyścigi na punktowanych miejscach. Dzięki temu do pierwszej dziesiątki traci tylko osiem oczek, podczas gdy w finale sezonu do zdobycia będzie większa niż zazwyczaj pula punktów.

Przyjechaliśmy do Portugalii w nowym składzie, ponieważ z uwagi na dość późną zmianę miejsca i terminu finału sezonu nie może dołączyć do nas Dominik – mówi Bartłomiej Lewandowski. – Jestem jednak pewien, że Philipp świetnie odnajdzie się w ekipie i pokaże bardzo dobre tempo. W 2016 roku startowaliśmy już w Portugalii w wyścigu 12-godzinnym, ale nie w Estorilu a Portimao. Wiemy więc mniej więcej czego spodziewać się po takich zmaganiach i jak rozłożyć w ich trakcie siły, ale musimy poznać tor i dopiero wtedy będziemy mogli powiedzieć więcej o planach i strategii. Nie wiemy też czego spodziewać się jeśli chodzi o opony, ale dla Pirelli będzie to na pewno ważny weekend przygotowań do MŚ World Superbike, które odbędą się tutaj niedługo. Dla zdecydowanej większości z 24 ekip w stawce to zawody na zupełnie nowym torze. To oznacza dodatkową pracę, ale także wyrównuje szanse. Na pewno chcemy przede wszystkim przejechać czysty wyścig i zakończyć sezon z kompletem punktowanych finiszów, a także awansować do pierwszej dziesiątki klasyfikacji generalnej. Nie będzie to łatwe, tym bardziej, że Estoril to trudny i techniczny tor, ale damy z siebie wszystko.”

„Estoril to dla nas nowy tor i nowe wyzwanie 
– dodaje Kamil Krzemień. – Włożyłem jednak dużo pracy i zrobiłem wszystko co można było zrobić zdalnie, aby przygotować się do weekendu, nie tylko analizując onboardy, ale także rozmawiając z zawodnikami, którzy już tutaj jeździli. Teraz najważniejsze będzie dobre przepracowanie treningów. Jest ich sporo, ale zadanie może utrudnić kapryśna pogoda i zmienna aura. Pierwszego dnia skupimy się na nauce toru. Drugiego będziemy także próbowali dostosować ustawienia naszego BMW. Dopiero wtedy będziemy wiedzieli, jak wygląda układ sił w stawce, ale chciałbym, abyśmy powalczyli w ten weekend może nawet o pierwszą piątkę. Tym bardziej, że jedziemy w Portugalii mocnym składem. Fizycznie, po niedawnej kontuzji, nie jestem może w stuprocentowej formie, ale czuję się dużo lepiej niż w Le Mans, więc nie powinno to być problemem. Wyścig dwunastogodzinny to bardziej sprint niż maraton, dlatego w jego trakcie będzie na pewno trzeba bardziej przycisnąć, ale jednocześnie trzeba uważać, bo każdy błąd może być niewybaczalny.”

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl