Praca ciałem na motocyklu – o co chodzi, i dlaczego tego nie robimy?

- MotoRmania

Często wydaje nam się, że pracujemy ciałem podczas jazdy – dopiero kiedy zobaczymy swoje nagranie okazuje się jak jest naprawdę.

Po co aktywnie pracować ciałem na motocyklu? Motocykl jest rodzajem pojazdu, którego masa jest stosunkowo niewielka w porównaniu z masą prowadzącego. Przesuwając się do przodu zmieniamy geometrię – widelec się ugina i motocykl łatwiej skręci. Utrzymanie masy ciała z tyłu pomoże nam utrzymać dwa koła na ziemi podczas pierwszej fazy hamowania z dużej prędkości. Umieszczenie ciała po wewnętrznej pomaga nam podnieść motocykl na przyspieszaniu – nasze ciało ma wpływ na to jaką motocykl generuje przyczepność.  Podczas dynamicznej jazdy ciało motocyklisty pracuje cały czas.  Dlaczego tego nie robimy? Podczas jazdy na ulicy wystarczy nam operacja gazem i hamulcem. Przyzwyczajamy się do tego w takim stopniu, że w warunkach kiedy możemy jechać szybko nasze ciało jest kompletnie uśpione. „Obudzenie” pracy ciałem jest jednym z głównych elementów treningu przeprowadzanego w programie Los Cojones – zobaczcie jak to powinno wyglądać ( p.s. – przepraszamy za „obszarpane łokcie”, ale na naszych treningach często dotykają ziemi).

 

 

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl