Suzuki Motor Corporation bardzo dobrym wynikiem podsumowuje 1. kwartał roku fiskalnego 2013. Zanotowano wzrost sprzedaży, wzrost zysku operacyjnego i wzrost zysku netto.
Informacja prasowa
W 1. kwartale roku fiskalnego 2013 (kwiecień – czerwiec 2013) w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku fiskalnego skonsolidowana sprzedaż netto wzrosła o 31 miliardów jenów (4,8%) do poziomu 675,8 miliardów. Najwyższe wzrosty zanotowano na rynkach azjatyckim i europejskim. Wartość sprzedaży poza macierzystym rynkiem Suzuki – Japonią – w ciągu roku wzrosła o 57,8 miliarda jenów (15,3%) do 435,6 miliarda jenów.
Zanotowano najwyższe w historii Suzuki Motor Corporation wartości zysku operacyjnego oraz zysku netto w pierwszym kwartale roku fiskalnego dla pełnej gamy produktów Suzuki: zysk operacyjny wzrósł o 8,5 miliarda jenów (23,7%) do poziomu 44,1 miliarda jenów, a zysk netto o 2,5 miliarda jenów do poziomu 27 miliardów jenów. Grupa wypracowała wzrost zysku operacyjnego dzięki wyższemu zyskowi ze sprzedaży samochodów w Japonii i Azji.
Wyniki finansowe poszczególnych segmentów:
Sprzedaż samochodów
Na macierzystym rynku japońskim Grupa Suzuki rozwinęła sprzedaż segmentu najmniejszych samochodów, np. WagonR oraz Spacia, wyposażonych w proekologiczną technologię SUZUKI GREEN, dzięki której możliwe jest uzyskanie niższego poziomu spalania paliwa oraz redukcja masy pojazdu. Celem zwiększenia sprzedaży, Suzuki umocniło także gamę modelową, wprowadzając modele Spacia Custom oraz Alto Lapin Chocolat.
Na pozostałych rynkach wartość sprzedaży netto samochodów marki Suzuki wzrosła o 18,9 miliarda jenów do poziomu 590,8 miliarda jenów. Zanotowano wzrost zysk operacyjnego o 19,3% do poziomu 44,8 miliarda jenów, co stanowi najwyższy w historii zysk operacyjny w pierwszym kwartale roku fiskalnego. Wartość sprzedaży stale rośnie w Indonezji i Tajlandii, natomiast ze względu na obecną sytuację ekonomiczną w Indiach i wzrost cen paliw, sprzedaż na tym rynku pozostała na poziomie z analogicznego okresu roku poprzedniego.
Motocykle i Marine
Sprzedaż netto motocykli Suzuki wzrosła o 11 miliardów jenów, co stanowi wzrost o 18,5% do poziomu 70,5 miliarda jenów rok do roku, głównie dzięki wzrostowi sprzedaży w Europie i fluktuacji kursu walut. Suzuki Marine, oferujące m.in. silniki zaburtowe i części zamienne, sprzedaż netto wzrosła o 1,1 miliarda jenów (8,8%) do poziomu 14,5 miliarda jenów, a zysk operacyjny wzrósł o 25,0%. rok do roku.