Firma na tym straci, czy zyska? A co ze społecznością Harleyowców?
Willie G. Davidson jest swoistym uosobieniem marki Harley-Davidson. Jest synem Williama H. Davidsona, drugiego prezydenta HD oraz wnukiem Williama A. Davidsona – założyciela marki. Od 49 lat zajmował się kreowaniem ikony, jaką jest marka HD, a piastując stanowisko szefa od stylizacji, dbał o odpowiedni wygląd produktów z Milwaukee i kontakt z motocyklistami.
Informacja o przejściu 78-latka na emeryturę oficjalnie została ogłoszona 15. marca, a właściwe przejście nastąpi 30. kwietnia 2012. Willie G. jednak nie do końca opuści markę – pozostanie przy swoim tytule, ale z dopiskiem „emerytowany”. Jego rola jednak ograniczy się do konsultacji oraz funkcjonowania jako twarz marki na zlotach oraz w z Harleyowcami.
Za stylistykę marki odpowiadał teraz będzie Ray Drea posiadający 19-letnie doświadczenie w HD jako wiceprezydent i dyrektor działu stylizacji. W tym przypadku rodzi się jednak pewna wątpliwość. Czy tak ważna osoba dla Harleya jak Willie G. Davidson odchodzi z tytułu swojego wieku? Czy może HD wprowadzi w życie takie rozwiązania i filozofię, w której Willie G. nie chce uczestniczyć? Nie pozostaje nic innego, jak tylko czekać.