Miesiąc temu ogłoszono, że Bajaj produkował będzie nie tylko KTMy, ale także Husqvarny. Teraz wiemy też, że Bajaj weźmie się również za nowe Triumphy o małej pojemności.
Indyjski Bajaj to prawdziwy gigant na rynku motocykli. Wprawdzie ostatnio stracił pozycję lidera w rankingu producentów motocykli (na rzecz Eicher Motors, właściciela Royal Enfield), ale to właśnie o Bajaju co chwilę słyszymy na „zachodzie”.
Ostatnio głośno było o chęci wykupienia Ducati. Zaledwie miesiąc temu Bajaj poszerzył swoją współpracę z KTMem, o Husqvarnę.
Bajaj jest właścicielem 48% akcji KTMa, a niedawno współpraca poszerzyła się na bliźniaczą markę Husqvarna. Aktualny plan jest taki, że nowe modele Svartpilen 401, Vitpilen 401 oraz Vitpilen 701 zostaną zbudowane w austriackim Mattighofen i zaprezentowane zostaną w 2018. Po pierwszej serii, produkcja przeniesie się do fabryki Chakan w Indiach, należącej do Bajaja.
Bajaj planuje wnieść Husqvarnę w Indiach i Indonezji na podobny poziom, jak aktualnie KTMa. Biznesplan zakłada wyprodukowanie 100 000 sztuk KTMa i Huski w 2017 roku oraz 200 000 sztuk w 2018 roku. Do tej pory, pod władaniem KTMa, Husqvarna sprzedała 30 000 sztuk w 2017 roku. Bajaj wie co robi – z sukcesami produkuje już Duke’a oraz RC 125 oraz 390 dla KTMa. Za sprawą połączenia się z Bajajem, KTM stał się drugim największym producentem motocykli w Europie.
Teraz brytyjski Triumph ogłasza współpracę bez udziału kapitału z Bajajem. Aktualnie Triumph sprzedaje zaledwie ok. 300 motocykli w Indiach. Dzięki współpracy, Bajaj ma produkować dla Triumpha motocykle średniej pojemności, zarówno na rynek indyjski, jak też globalny.
Jak można przeczytać w oświadczeniu Bajaja: „Mamy nadzieję, że dzięki współpracy wprowadzimy na globalny rynek poszczególne zalety obu partnerów, takie jak pozycja i odbiór marki, design i technologia rozwoju, jakość i konkurencyjność kosztowa, a także światowa dystrybucja.”
Mówi się, że Triumphy budowane przez Bajaja wyjadą z fabryki Chakan, a uplasowane zostaną powyżej KTMów o małych pojemnościach. Obaj producenci póki co nie zdradzają szczegółów, ale być może na horyzoncie znajdą się też Triumphy o małych pojemnościach.
Może więc w końcu zobaczymy Street Triple’a 250? Jego rozwój rozpoczął się w 2013 roku z planem premiery w 2015 r, jednak wcześniej Triumph zakończył rozwój projektu.