Night Rod Special vs sześćsetka oraz litr z nitro

- Piotr Jędrzejak

Potężny czoper, czy stuningowany litr?

Nie jest tajemnicą, że dobry chopper/cruizer będzie miał lepsze przyspieszenie (szczególnie na pierwszych metrach), niż typowy motocykl sportowy. To wynika z rozłożenia masy, charakterystyki silnika, braku tendencji do wheelie oraz ze sporej przyczepności (szerokiej) tylnej opony. Do tych najlepiej przyspieszających można zaliczyć z pewnością Ducati Diavela, czy Harley-Davidsona V-Roda, który przez ortodoksyjnych HOGów nie jest uznawany za Harleya. To przez silnik, który opracowany został we współpracy z Porsche…

Wspomniany „Harry” w wersji Night Rod Special stanął do wyścigu na 1/4 mili. Jego rywalem była najpierw typowa, sportowa sześćsetka – nie powinno być dla Was zaskoczeniem, że HD wciągnął ją nosem. W kolejnym biegu zobaczycie pojedynek z litrowym sportem, który wyposażony został w długi wahacz oraz wtrysk nitro. Jak uważacie, kto wygra?

Pierwszy wyścig ok. 0:23, drugi ok. 1:51.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl