Kolejną nowością od Triumpha na sezon 2013 jest zmodernizowany Rocket III w wersjach Roadster oraz Touring.
Żeby nie trzymać Was w niepewności, zaczniemy z grubej rury. Najciekawszą zmianą w mocarnym Roadsterze na rok 2013 jest zdjęcie kagańca z pierwszych trzech biegów. Do tej pory mięsista moc 146 koni okraszonych 221 Nm momentu obrotowego były ograniczone na pierwszych trzech przełożeniach aby „nie zastraszać kierowcy”. Teraz Triumph będzie brutalny do bólu. Przemodelowane zostało też mapowanie wtrysku paliwa oraz sam komputer motocykla, a więc teraz trzycylindrowy silnik o pojemności 2,3 litra będzie mordował Twoje nadgarstki trochę kulturalniej.
Modernizacja na nowy sezon objęła wersje Roadster oraz Touring. Poza zmianami silnikowymi, Roadster dostał seryjny ABS, a jego kierowca będzie miał trochę bardziej wyprostowaną pozycję. Na pokładzie jest też mniej chromu, więcej matu, a dostępne malowania to czarny metalik z dwoma czerwonymi paskami lub czarny mat z dwoma białymi paskami.
Rocket III Touring na rok 2013 ma oczywiście tą samą jednostkę co Roadster, ale trochę osłabioną – dysponuje momentem obrotowym wynoszącym „zaledwie” 203 Nm i 106 KM. W tej wersji znalazło się już trochę więcej chromu, a na wyposażeniu są takie gadżety, jak oparcie dla pasażera czy kufry. Nowością jest żelowe siedzenie z tyłu i pianka o podwójnej gęstości w kanapie kierowcy. Dzięki temu Rakietę można zabrać w podróż. Dostępne malowania to czarny i czerwony z pojedynczym paskiem lub czarny z dwoma złotymi paskami.
Obie wersje Rocket III mają być dostępne w salonach od marca 2013.