Suzuki obudziło się z letargu i chce znowu wejść w segment, gdzie aktualnie toczy się walka pomiędzy takimi zawodnikami, jak R1200GS, Multistrada, KTM 1190 Adventure i tak dalej… 

Krótko mówiąc, Suzuki wskrzesza V-Stroma 1000! Na targach Intermot zaprezentowany został motocykl w formie concept, a razem z nim kilka szczegółów. Silnik to wciąż litrowa jednostka V2 wywodząca się z TL1000, ale tym razem została zaprojektowana od nowa. Suzuki zamierza też wsadzić do niego kontrolę trakcji własnego projektu. Motocykl wejdzie do sprzedaży w 2014 roku – wnioskując po stanie zaawansowania zaprezentowanego modelu, nie powinno być problemu z tym terminem. Pokazanie swojego projektu już teraz ma też drugie dno – Suzuki chwali się nową stylistyką. Podoba Wam się?

Poprzedni duży DL był wprawdzie turystycznym enduro, ale z nastawieniem przede wszystkim na turystykę. Nowy koncept też stoi wprawdzie na 17-calowych felgach, ale wierząc w rozsądek Suzuki można strzelać, że obok niego pojawi siędruga, bardziej offroadowa wersja – bez niej przecież można zapomnieć o byciu konkurencyjnym w tym segmencie. Czy pomimo braku 200 cm3, Suzuki nadąży za konkurencją? Jakiego asa w rękawie ukrywają Japończycy?