Sixty2 400 oraz Flat Track Pro – nowe Ducati Scramblery 2016
Piotr Jędrzejak
18 listopada 2015

W ramach swojej prezentacji na targach EICMA Ducati pochwaliło się dwoma nowymi członkami rodziny Scrambler – a to podobno nie wszystko.

Pierwszy na scenę wjechał Scrambler Flat Track Pro z Troyem Baylissem za sterami. Motocykl rzeczywiście inspirowany jest mocno przerobionym Scramblerem, na którym Troy oraz Johnny Lewis startowali w Amerykańskich Mistrzostwach AMA Pro Flat Track 2015.

Produkcyjny Scrambler Flat Track Pro bazuje na wcześniejszym modelu Full Throttle. Posiada nowy zbiornik z identycznym logo, jakie użyte zostało w wyścigach. Niska kierownica i wydech Tremignoni są takie, jak w Full Throttle. Za to jest nowa, jednoosobowa kanapa z żółtymi przeszyciami. Po raz pierwszy pojawiła się też boczna tabliczka na numer startowy, przednia owiewko-tabliczka oraz krótki, dopasowany kolorystycznie błotnik. Flat Track Pro posiada wypasione manetki oraz sporo części z katalogu akcesoriów, obrabianych maszynowo z aluminium: lusterka, podnóżki, dekiel zębatki zdawczej, lusterka, czy pokrywa zbiornika wyrównawczego płynu hamulcowego.

Ciekawszą „Scramblerową” premierą okazał się jednak nowy model Scrambler Sixty2. Nazwa pochodzi od 62, czyli od roku, w którym pojawił się pierwszy Ducati Scrambler. Najważniejszy jest jednak silnik Scramblera Sixty2, który ma 399 ccm pojemności!

To wciąż jednostka V2 chłodzona cieczą i jest zbudowana na podstawie silnika 803 ccm znanego z pozostałych Scramblerów – zmniejszono skok i średnicę tłoka. Spełnia teraz normy Euro 4, a może pochwalić się mocą 41 KM oraz momentem 34,3 Nm. Waga spadła o 3 kg i wynosi 183 kg z płynami.

Włosi podkreślają, że jazda Scramblerem Sixty2 jest przede wszystkim łatwa i przyjemna dzięki łagodnemu charakterowi silnika oraz wygodnej i pewnej pozycji.

Sixty2 będzie również tańszy. Oszczędności widać wszędzie – przednie zawieszenie to już nie Kayaba USD, a tradycyjny widelec Showa. Przedni hamulec to mniejsza tarcza (320 mm) i dwutłoczkowy, pływający zacisk Brembo, zamiast 4-tłoczkowego montowanego radialnie (ABS pozostaje standardowy – Euro 4). Wahacz tylny ma wciąż „bananowy” kształt, ale teraz jest wykonany ze stali. Uchwyt tablicy zamienił się na tradycyjny, zamiast fikuśnego przykręconego do wahacza. Mniejszy silnik to też węższa tylna opona – wciąż Pirelli MT60 RS, ale w rozmiarze 160/60.

Scrambler Sixty2 dostępny będzie w trzech opcjach kolorystycznych: “Atomic Tangerine”, “Ocean Grey”, “Shining Black”.

Dane techniczne – kliknij aby powiększyć.

 

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły