Scrambler Ducati: po warszawskiej prezentacji zapowiada się hit!
Piotr Jędrzejak
8 stycznia 2015

Scrambler Ducati najpierw przez tydzień stał w witrynie i interesował wszystkich dookoła. Wczoraj odbyła się jego oficjalna prezentacja i sądząc po opiniach, ten motocykl ma już spore grono fanów. Sprawdźcie dlaczego i czym tak naprawdę jest Scrambler.

Warszawska kawiarnia MiTo przez cały miniony tydzień była lokalem jedynym w swoim rodzaju – i to nie tylko na skalę miasta, ale również kraju oraz całej Europy! W witrynie tej kawiarni stał Scrambler Ducati – jedyny egzemplarz, który trafił do Polski.

Przez tydzień Scrambler gorąco interesował wszystkich przechodzących i odwiedzających kawiarnię, ale wczoraj nastąpił moment kulminacyjny, czyli oficjalna prezentacja motocykla. Do MiTo zjechali przedstawiciele importera Ducati, prasa oraz goście VIP. Teraz wystawowy Scrambler wraca do Włoch, a czego dowiedzieliśmy się o tym motocyklu?

Przede wszystkim może zastanawiać Was, dlaczego jest to Scrambler Ducati, a nie Ducati Scrambler. Otóż Włosi promują ten motocykl jako zupełnie oddzielną markę, jako styl życia. Tutaj z kolei warto wspomnieć, że nie jest to motocykl retro czerpiący rozwiązania techniczne sprzed kilkudziesięciu lat. Ten sprzęt jest nowoczesnym Scramblerem naszych czasów o czym świadczy chociażby standardowy ABS, gniazdo USB pod kanapą (służące do ładowania np. smartfona), LEDowe oświetlenie i bajeranckie zegary LCD, czy generalny styl motocykla.

Scrambler Ducati, bo nie odwrotnie, dostępny będzie w czterech wersjach: Icon, czyli opcja bazowa, którą oglądaliśmy. Ten sprzęt wygląda po prostu schludnie i ciężko cokolwiek mu zarzucić. Dostępny jest w malowaniu żółtym lub czerwonym. Waży 170 kg na sucho, ma niski środek ciężkości i wyprostowaną, wygodną pozycję. Chłodzony powietrzem V2 generuje 75 KM mocy, a koła to 18 cali z przodu i 17 z tyłu – posiadają opony, które Pirelli specjalnie zaprojektowało dla Scramblera. Są takie bajery, jak nieduży błotnik, uchwyt tablicy montowany na wahaczu, czy tylny amortyzator zamontowany z boku. Według nas Scrambler wygląda świetnie!

Jednak rzuciły nam się w oczy również… kierunkowskazy! Wyglądają trochę, jakby pochodziły z poprzedniej epoki. No ale razem ze Scramblerem, Ducati chwali się ogromną listą akcesoriów. Personalizować można wszystko – od kierunkowskazów zaczynając, przez boczne nakładki na zbiorniku, a kończąc na kanapie i dodatkach takich jak sakwa boczna.

Zawieszenie też jest dość proste, bo posiada jedynie regulację napięcia sprężyny z tyłu. Ducati zapewnia jednak, że doświadczony motocyklista będzie potrafił czerpać frajdę z jazdy Scramblerem, jednak to nie do końca on jest grupą docelową tego modelu. Scrambler Ducati ma zaciekawić osoby, które do tej pory nie uważały jazdy motocyklem za najważniejszy podpunkt swojego życia codziennego. To sprzęt dla osób, których Scrambler może stać się nowym lifestylem, którzy będą jeździli nim na spotkania z innymi, podobnie zakręconymi znajomymi. Skórzane kombinezony i jazda na kolanie została tu zastąpionastylowymi ciuchami i wyjazdami do kawiarni.

Dlatego też, poza podstawową wersją Icon, Ducati stawia trzy pozostałe odmiany Scramblera:

Full Throttle: czarny lakier z żółtymi, sportowymi akcentami, niższa kierownica umożliwiająca zajęcie bardziej sportowej pozycji oraz minimalistyczne błotniki. Co najważniejsze, w serii jest układ wydechowy Termignoni!

Classic: posiada szprychowane felgi, metalowe błotniki oraz stylową, pikowaną kanapę. Ma też czarny pas na zbiorniku i specjalne logo – zupełnie jak Scrambler z lat 70′!

Urban Enduro: ma zielone malowanie, felgi ze szprychami, osłony na reflektorze i pod silnikiem. Posiada też wyższy błotnik, ma brązową kanapę z przeszyciami i poza miejską dżunglą, potrafi też pokonać lekki offroad.

Oczywiście Ducati podkreśla, że każdy z tych modeli można spersonalizować dzięki szerokiej ofercie akcesoriów. Są w niej nie tylko części i podzespoły, ale także wszystko to, czego potrzeba do szczęścia, czyli kurtki, kaski, rękawice, koszulki, paski, torby, zegarki…

Polskim reprezentantem na światowej premierze Scramblera, wbrew Waszym oczekiwaniom nie był dziennikarz motoryzacyjny, ale lifestyle’owy – Bartosz Mienik z MaleMan. W drugiej części premiery, która dostępna była już dla wszystkich, Bartosz prezentował zdjęcia, filmy i opowieści z wypadu na jazdy Scramblerem. Po jego relacji wydaje nam się, że kolejki w salonach Ducati mogą być naprawdę długie.

Scrambler Icon dostępny będzie w polskich salonach na początku lutego, natomiast trzy pozostałe wersje trafią do nas dwa miesiące później. Ceny Scramblerów wynoszą 37900 zł za Icona oraz 44900 zł za Urban Enduro, Full Throttle oraz Classic. Wersje dopasowane do prawa jazdy kat. A2 dostępne będą na zamówienie.

Zapraszamy też do zapoznania się ze specyfikacją [pdf] oraz z katalogiem [pdf] opisującym wszelkie cechy Scramblera Ducati.

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły