Czy Suzuki rzeczywiście pracuje nad 2-cylidrową 600-tką z turbo?
Piotr Jędrzejak
8 stycznia 2015

Japońskie ptaszki ćwierkają, że Suzuki pracuje nad motocyklem z turbosprężarką.

Całe zamieszanie wywołał japoński miesięcznik Young Machine. Na ich okładce znalazł się render motocykla Suzuki z półowiewką, który ma mieć 2-cylindrowy silnik 588 ccm doposażony w turbosprężarkę. Czy jest w ogóle sens przejmować się jakąś tam publikacją z Japonii? Odpowiedź brzmi: tak! Redakcja Young Machine już nie raz odpowiedzialna była sporo plotek, które okazały się prawdą. Ostatni render, który znalazł się na ich okładce był Yamahą R25. I wiecie co? Kilka miesięcy później Yamaha oficjalnie zaprezentowała niemalże identyczny motocykl!

Twór, który trafił na okładkę YM, jest połączeniem półowiewki z koncepcyjnego Suzuki Stratosphere (miał mieć 6 cylindrów, 180 KM i nigdy nie trafił do produkcji) oraz całej reszty z koncepcyjnego Suzuki Recursion zaprezentowanego pod koniec 2013 roku. Według Young Machine ten motocykl ma łączyć w sobie moc „litra” ze zwrotnością średniej klasy wagowej. Ogniwem, które połączy cechy tych dwóch kategorii ma być turbosprężarka

Ta teoria idealnie łączy się właśnie z koncepcyjnym modelem Recursion. Według Suzuki miał w nim pracować 2-cylindrowy silnik chłodzony cieczą, z dolotem powietrza wymuszonym turbosprężarką. Ten sprzęt miał produkować 100 KM mocy przy 8000 obr/min oraz 100 Nm momentu przy 4500 obr/min, a to wszystko przy wadze 174 kg. Mniej więcej taki motocykl zapowiada Young Machine.

Nam podoba się to bardzo i obstawiamy, że Wam również. Ale czy jest na co liczyć?

Wiele wskazuje na to, że tak. Kawasaki już wyprodukowało sprzęt z turbo, więc Suzuki nie chce być gorsze. No i tej marce akurat bardzo przyda się motocykl, który przyciągnie dużo uwagi i dużo klientów. Poza tym przemysł motoryzacyjny już od dłuższego czasu skłania się ku małym pojemnościom i turbosprężarkom, więc czemu motocykle nie miałyby pójść tym śladem?

Aha, no i jest jeszcze coś. Suzuki odnowiło ostatnio patenty na dwie nazwy modelowe oraz jedno logo. Pierwszą z nich jest Gamma – tak nazywały się dwusuwowe sprzęty sportowe z lat ’80 (czytaj Suzuki RG500, czy RGV250). Ważniejsza jest jednak nazwa oraz logo Katana. Tak, dobrze pamiętacie, dokładnie pod taką nazwą, z dokładnie takim samym znaczkiem w 1983 roku na rynek trafiło Suzuki XN85 wyposażone w silnik 675 ccm z turbo!

To jak uważacie, mamy spodziewać się Suzuki z turbosprężarką?

koncept Suzuki Stratosphere
logo Katana
Suzuki XN 85 Turbo
koncept Suzuki Recursion
koncept Suzuki Recursion

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły